דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / איחוד עם הקבוצה מביא אל הבורא

איחוד עם הקבוצה מביא אל הבורא

laitman_2010-03-10_5442-70.jpg

אם פעולות האדם מכוונות לאיחוד עם החברים, הוא מגלה מהר מאוד את הנחיצות של הקשר הישיר עם הבורא שצריך לעזור לאיחוד הזה. כל פעולה חייבת להוביל לתיקון השבירה, לאחדות בינינו, אז מתגלה בה הנחיצות בפעולת הבורא, בתכונת ההשפעה והאהבה. אז מתגלים שלושת החלקים המרכיבים את מצבנו: תורה, ישראל והקב"ה.

התורה זהו כוח הבורא את הרצון (על ידי התורה נברא העולם), כוח המתקן את כוונת הרצון (המאור המחזיר למוטב), כוח הממלא את הרצון (תענוג וחכמה, מטרת הבריאה). ואהבת לרעך כמוך זהו כלל גדול בתורה. ישראל (המשתוקק אל הבורא, הנשמה), זהו כלי כללי (איחוד הנשמות, השכינה). התורה היא האור, הכוח המתקן. הקב"ה הוא המקור הפנימי של הכוח הזה.

יחד אנחנו יוצרים תנאים של איחוד וערבות, מכינים מקום לגילוי הבורא. עד ל"ויזעקו בני ישראל מן העבודה", כאשר אנחנו נזקקים לעזרתו. כמעט בכל התיאורים של התורה אנחנו רואים השוואה (הקבלה) בין החברה והבורא. ללא החברה איננו יכולים לבוא אל הבורא. לכן הקבוצה היא האמצעי, זו השכינה, כנסת ישראל, האוסף של הנשמות המבקשות לא לשהות בעפר (באגואיזם).

האדם שוכח את הנחיצות בקשר עם הבורא, מאחר וזה מנוגד לטבע שלו, אך הקשר הזה יופיע ויתגלה בטבע שלנו, אם אנחנו נתאחד בקבוצה. אם אינני מחובר עם הקבוצה, אינני מכוון וגם לא אמצא את הכיוון אל הבורא.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 19.07.2010

רשומות קודמות בנושא:
כיצד פועל מנגנון התיקון
לבד אי אפשר בדרך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest