דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / איחוד העולם מצוי בהרמוניה בין גבר ואישה

איחוד העולם מצוי בהרמוניה בין גבר ואישה

laitman_2010-12-12_9534-70.jpg

כנס הקבלה העולמי במוסקבה, שיעור מס' 2

אסור לנו בשום פנים ואופן לתפוס את היחסים בין גברים ונשים כמנוגדים. להיפך, עלינו לראות זה בזה עזרה. אם אנחנו מדברים על איחוד העולם, אז קודם כל זו התמיכה הדדית של שני החלקים שלו, הנשי והגברי.

שני החלקים האלה נובעים משורש רוחני משותף של הבריאה: הבורא, אור ורצון – כלי המתמלא באור. יחד עם זה, הכלי הזה עובר כל מיני צורות של שינוי. ובתוך הכלי הזה גם החלק הגברי, וגם החלק הנשי צריכים לעבוד יחד באופן אינטגראלי, כמו במשפחה אידיאלית.

הדמות הכללית הקולקטיבית של הגבר עם הדמות הכללית הקולקטיבית של האישה צריכים לעבוד יחד, בשיתוף, בהדדיות, בכך שמבינים בבירור את הטבע של כל אחד מאיתנו. הגבר מבין את עצמו ואת הטבע הנשי, האישה מבינה את עצמה ואת הטבע הגברי, ואנחנו בתבונה, בחכמה, כמו מבוגרים, כמו משׂכילים, רציניים, מכוּוָנים למטרה משותפת, פועלים למען המטרה הזאת.

המטרה מושׂגת בקשר בינינו. כמו שנאמר, איש ואישה ושכינה (בורא) ביניהם. כלומר, גילוי הבורא מתרחש דווקא בקשר הנכון ביניהם, על המסך שמופיע בין האור והרצון. ובאופן כזה אנחנו צריכים כל הזמן בצורה הדדית להשלים זה את זה. אין אף חלק, אף פרט, אף תופעה בטבע וביחסים שלנו, גם בעולם שלנו וגם בעולמות רוחניים, שלא תהיה בהם, אפילו בהיבט הקטן ביותר, השלמה הדדית, חיבור, דבקות של החלקים הגברי והנשי.

בעולם שלנו זה לא מתגלה כלל, אנחנו לא מתארים לעצמנו את ההשלמה ההדדית הזאת, החיבור והדבקות האלה. ואילו בעולם הרוחני, זהו תנאי הכרחי. הדרגות בהן נימצא נקבעות דווקא על ידי ההשלמה ההדדית, החיבור ההדדי. כך עד שנתמזג יחד.

לכן הבנה נכונה של העבודה המשותפת שלנו, מהווה תנאי עיקרי להצלחה שלנו.

הייתי אומר כך: אין אף בעיה שהייתה נפתרת בנפרד על ידי גברים או נשים, אלא הן תמיד נפתרות האחת דרך השנייה, כלומר בעיות נשיות באות על פתרונן דרך הגברים, בעיות גבריות באות על פתרונן דרך הנשים. וחוסר ההבנה הזה, והמחשבה שאפשר להתקיים בנפרד – "אנחנו נפתור הכל בעצמנו, אנחנו נעשה הכל בעצמנו!", זו תפיסה לגמרי לא נכונה מצד הגברים. וגם מצד הנשים, כמובן שלא נכון לחשוב ש"הגברים יעשו משהו, יחליטו, והכל יהיה בסדר, ואנחנו כבר לידם נקבל משהו".

מלכתחילה מהצעד הראשון ביותר חייב להיות מגע פנימי מדויק. לא חיצוני, לא פיזי, לא ויזואלי ואפילו לא ורבאלי, אלא דווקא מגע פנימי שננעל רק דרך הכוח העליון, דרך המדרגה הבאה ולא ישירות בינינו. ואז המדרגה העליונה הזאת מתגלה בחיבור כזה. כלומר זה כאילו מינוס ופלוס, ואיזה נָגָד או התקן ביניהם, שדווקא באופן כזה מתחיל לעבוד, הודות לקטבים המחוברים אליו.

מתוך שיעור מס' 2 בכנס במוסקבה, 10.06.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מטרה אחת לשנינו
בלי האישה אין התפתחות
חשיבות ההשתתפות הנשית בקבוצה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest