דף הבית / המשבר ופתרונו / איחוד העולם הפך לחג עצוב

איחוד העולם הפך לחג עצוב

מתוך מאמר דעה: "בדיוק לפני שבעים שנה נחתם התקנון של האו"ם על ידי נציגי 50 מדינות. לאן הדרדר האו"ם, שנוצר והוקם על ידי המעצמות המנצחות, כדי למנוע מלחמות? האם יש לאו"ם עתיד?

"70 שנה לאו"ם, זהו חג עצוב, התוצאות הריאליות של עבודתו אינן. האו"ם הצטייר כאמצעי אוניברסלי המאפשר לכל חבר שלו להתבטא. דבר נוסף, מה הייתה המהות של ההחלטות הסופיות? עבודת האו"ם הפכה לשגרה, דיונים ובירורים, את דוכן האו"ם החלו לתפוס כהזדמנות לביטוי עצמי ולא לצורכי איחוד. למעשה, האו"ם אף פעם לא הצליח למצוא הסכמה ברגעים גורליים של ההיסטוריה. אף אחד לא יבטל את האו"ם כפלטפורמה למשא ומתן. האו"ם אינו אשם בזה. פשוט העולם השתנה…".

אני חושב שישנם אנשים טיפשים, כמו ילדים, שמשחקים ב"משחקים חכמים למבוגרים". מבלי להבין שהם לא משנים את הטבע האגואיסטי שלהם, או אפילו לא מתכוונים לשנותו, הם מתחילים אירוע שגורלו נדון מראש לכישלון. בפעם הבאה, ייצא להם אותו דבר עם השוק האירופאי המשותף. הם לא חשבו על איחוד מדינות, עמים, תרבויות, על איחוד על לאומי, הם חשבו להתעשר, להפוך לחזקים יותר מהאמריקאים והרוסים. בסופו של דבר, כמו מהאו"ם, כך גם מהם תגיע רק התפרקות. המקובל הגדול של המאה ה-20, בעל הסולם, כתב על יצירת ברית המועצות, שאם בני אדם רוצים ליצור איחוד, מבלי לעסוק תחילה בתיקון טבע האדם, הם משיגים בזה רק הרס, כך קרה עם ברית המועצות, האו"ם, האיחוד אירופאי. מי הבא בתור?

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest