דף הבית / המשבר ופתרונו / איחוד בהשתוקקות לעתיד משותף

איחוד בהשתוקקות לעתיד משותף

כנס בולגריה. שיעור מס' 2

אירופה כוללת המון מדינות ואותה כמות של שפות, דעות, זרמים. היה נדמה, איך אפשר להתחיל באיחוד בכזה מצב אגואיסטי מפורד?

אני חושב שזה אפשרי, ואפילו יותר מאשר במקום אחר בעולם, מפני שהודות לפירוד הזה מורגש עד כמה אירופה חלשה, עד כמה היא מאבדת את עוצמתה בעולם, את התרבות שלה, את היסוד הרוחני והאתי. מה נשאר ממנה?! היא בעצמה אוכלת את עצמה ובנוסף לזה זורמים לתוכה מהגרים מכל העולם, כובשים אותה בחלקים.

היום היא קיימת בזכות העבר, בזכות כמה עשרות שנים של התפתחות לאחר מלחמת העולם השנייה. אני חושב, שאם לברר את המצב הזה, להבליט, לחקור ולתאר בצורה נכונה, אז הוא יכול להפוך למקפצה, כדי להביא את האירופאים לטלטלה טובה.

אני נפגשתי עם מנהיגי אירופה המאוחדת, אין להם שום תוכנית לעתיד, העתיד אבוד אצלם לחלוטין. ריקנות, חוסר אמונה בעתיד, זה כל מה שנשאר להם, מפני שאין להם בידיים שום מכשיר לתיקון המצב הנוכחי של אירופה.

אירופה באמת זקוקה לאיחוד, רק שלא תחת גג פיננסי אחד, זה הדבר הגרוע ביותר שאפשר להמציא ולכן כולם לא מרוצים, אלא האיחוד הוא בהשתוקקות לעתיד משותף.

עכשיו האיחוד הזה לא קיים, אבל בעתיד הם צריכים להגיע לזה. אז לאירופה תהיה האפשרות לשרוד ולהישאר יבשת חזקה. אפילו שזה יהיה ארצות הברית של אירופה, שמדברים בשפות שונות, עם תרבות שונה וסביבה, אבל זה יהיה ארצות הברית.

לזה צריך לקרוא ואפילו להסביר כיצד לעשות את זה. כי אצלנו בחכמת הקבלה יש שיטה: "על כל פשעים תכסה אהבה", ואנחנו צריכים לתת אותה לאירופה.

לשם כך צריך להתעלות מעל כל ההבדלים והניגודים, עד לדחייה של ממש בינינו. אנחנו יודעים שבין השכנים לרוב יש מחלוקות, אבל אם יש רצון אפשר להתעלות מעליהן ולהשיג הסכמה שה"מטוס" שלנו יטוס ולא ייפול.

אני חושב, שהכול צריך להתחיל מאיחוד בין הקבוצות, מהבנת התהליך הזה כדבר החשוב ביותר ביבשת. כאשר אתם תתחילו לעסוק באיחוד בין הקבוצות האירופאיות, יופיע אצלכם הצורך להתאחד בתוך כל קבוצה.

ואז אתם באמת תתחילו לעבוד ביניכם, לערוך מפגשים, כנסים, תרכיבו תוכנית פעולה. וכדי לחזק את הקבוצה שלכם בכל מדינה, אתם צריכים להרחיב אותה, להפיץ, וכולי.

לאחר שהקרקע תהיה מוכנה, אפשר יהיה לערוך כנס כלל אירופאי גדול, רציני ואמיתי. אני מחשיב את זה כדבר חשוב מאוד. אבל שוב, זה צריך לעבוד בכל הרמות: כל אחד בתוך עצמו, אנחנו בתוך הקבוצה, אנחנו בהפצה מסביב לקבוצה, אנחנו בקשר בין הקבוצות, אנחנו בקשר בין המדינות בקנה מידה של היבשת.

צריך לעשות את זה, אנחנו לא נברח מזה לשום מקום.

מתוך שיעור מס' 2 בכנס בבולגריה, 11.07.2014

ידיעות קודמות בנושא:
חיבור בין הקבוצות הוא התיקון של העולם
איך לאחד את היבשת?
אירופה – בית משותף, בעיה משותפת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest