דף הבית / חינוך, ילדים / איזון הגוף, זה איזון העולם

איזון הגוף, זה איזון העולם

"אכול ושתה רק כאשר הינך רוצה בכך. תוציא פסולת לפי קריאתו הראשונה של הגוף." (הרמב"ם).

כל ההפרשות (הפסולת), הרוק, הזיעה, ההפרשות הטבעיות, צריכות כל הזמן לצאת מגוף האדם, לכן אסור בשום פנים ואופן להתאפק בזמן הדחף של הגוף להפריש אותן מתוכו.

יתרה מכך, מהאדם צריכים לצאת מתח עצבי ושאר הדחפים הרגשיים: אם אינך יכול לשבת, אז אל תשב, אינך יכול לעמוד, אז אל תעמוד, אתה צריך לרוץ, אז תרוץ. כלומר, אל תצבור בתוכך שום מתחים, שום הפרשות ופסולת: רוחניים, מוראליים, פיזיים, מנטאליים וכדומה.

זה אומר הרבה, כי האדם הרי צריך לעבוד על עצמו כדי לאזן את עצמו לגמרי. בעיקרון, אם הוא חושב בצורה רצינית על איזון עצמי, אז הוא חושב על הדבקות בבורא, על איך להתקשר בצורה נכונה עם העולם הסובב.

אנחנו חייבים להיות תואמים לאיזון הכללי של כל המערכת העולמית, של כל העולם, של כל היקום. אבל לשם כך, אנחנו צריכים תחילה לקבל ידע מיוחד. וודאי שהרמב"ם היה בדרגה הזאת, ואילו האדם המודרני אינו יודע על כך שום דבר.

אצל אנשים שחיו לפני אלפי שנים, המנגנון הזה היה מווסת באופן אוטומטי, ולכן באופן אוטומטי הזמין בהם דחף לפעולות אלו או אחרות, שאיזנו אותם עם הטבע.

הם שכבו לישון בתנוחה מסוימת, בשעות מסוימות: אם הייתה להם עצירוּת, אז הם אכלו עשבֵּי מרפא, כלומר הביאו את עצמם למצב של איזון טבעי על ידי שיטות טבעיות. זה נעשה אצלם באופן אינסטינקטיבי, מבפנים, כמו אצל חיוֹת.

אבל במידה שהאגו הלך וגדל, האדם החל להתרחק ולהתנתק ממצבו הבהמי הטבעי, בנה סביבו סביבה מלאכותית והפסיק להרגיש את האיזון הטבעי עם הטבע, עם הסובבים, עם עצמו, בתוך עצמו, בכך שגרם למתחים פנימיים גדולים בגוף, עיכב בתוכו את כל ההפרשות: המנטאליות, המוראליות, הפיזיות והפיזיולוגיות. זה מביא לסתימה וזיהום על ידי ההפרשות והרעלה של כל סוגי האורגניזם, נוצרו כל מיני "רעלים" בצורת מחשבות רעות, יחסים לא נכונים, ברמה בין תאית, וכולי. וכל זה, זו מערכת אחת.

מתוך שיחה מס' 3 בנושא "רפואת העתיד", 07.04.2013

ידיעות קודמות בנושא:
בריאות היא צורך רוחני
הכוח המרפא של הדאגה לאחר
רפואה יהודית אמיתית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest