דף הבית / חינוך, ילדים / איזון בין בני האדם

איזון בין בני האדם

שאלה: אם באדם מתעוררת בעיה בריאותית והוא פונה לרופא, אז תחילה נותנים לו מרשם לתרופה אחת, אחר כך לשנייה, לשלישית, וכולי. עיקרון האינטגרליות מתבסס על כך, שהמחלה היא משוב של גוף האדם, החכם מטבעו, על התנהגות לא נכונה מצד האדם, ואם הוא ישתנה, אז הוא לא יהיה תלוי בכדורים. העיקרון הזה היה בשימוש ברפואה הסינית העתיקה, כדבר שיוצר איזון בתוך האדם, בין האדם והטבע, בינו ובין בני האדם האחרים, בין האדם לעצמו. איך אפשר לבוא לאיזון בין האדם והטבע?

תשובתי: קודם כל, צריך לתת לבני אדם השכלה אינטגרלית. הם צריכים לדעת מה זה האדם, הטבע, איזון בין האדם והטבע, מה זאת חברה, איזון של האדם עם הסביבה הסוציאלית שנמצאת סביבו, איזון עם החברה, עם המשפחה, עם עצמו.

כל זה מהווה נושא של ההשכלה האינטגרלית וכולל בתוכו ידע רב. אבל מספיק לתת לאדם בסיס של הבנת הקטגוריות האלה, מבלי להיכנס לעומקן, כדי שהוא יבין מה צריך לעשות.

לאחר מכן צריך לערוך סדנאות, הכשרות, שבהן מסבירים לאנשים מה באמת מסמל איזון עם הסביבה. האיזון בנוי לפי עיקרון פשוט של "כלים שלובים" (משותפים): בכל סוגי חברות בזמן החיבור שלהן, מתרחשת חדירה הדדית, ואם בתחום אחד נוצר עודף של טמפרטורה, לחץ או פרמטרים אחרים, אז הם חודרים לאותם התחומים היכן שהם קיימים פחות, לפי הגודל, הנפח, הכוח, האינטנסיביות. תהליכים מסוג זה של חדירה הדדית נעשים עד לאיזון מוחלט בכל התחומים של חברה זו או אחרת.

זה מתרחש בכל רמות הטבע: המנטאלית, הפסיכולוגית, הפיזית, המידענית ואחרות.

לכן כל ההכשרות שלנו מבוססות על כך, כדי לאפשר לאנשים לבוא במגע עם העולם הסובב אותם דווקא בצורה כזאת, אבל בראש ובראשונה, לא עם החומר הדומם, הצומח והחי, אלא אדם עם אדם.

אם האדם יוצא לרמה של איזון נכון בינו לבין הדומים לו, אז זה מאזן אותו באופן אוטומטי גם עם עצמו וגם עם הסביבה שלו. כי תקשורת של האדם עם הזולת מהווה את האמצעי הכי מובהק, הכי יעיל, לתיקון עצמי, לשינוי עצמי, לשליטה עצמית מצד הזולת, וכולי.

בזה אנחנו מקבלים את תמונת הניסוי המדויקת ביותר ואת האפשרויות שלו להשפיע בצורה היעילה ביותר על האדם. לכן כל התוכניות שלנו של החינוך האינטגרלי מבוססות על שיתוף פעולה הדדי בין בני אדם, ולא על שיתוף פעולה שלו עם הטבע או עם עצמו מול המראה בצורה של איזו פסיכואנליזה פנימית. כל זה מושג רק בין בני האדם.

מתוך שיחה מס' 2 על "רפואת העתיד", 07.04.2013

ידיעות קודמות בנושא:
למען הרעיון המשותף
האיזון יירפא הכול
האדם, בהרמוניה עם האינטגרליות של הטבע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest