דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אידיאולוגיה של איזון ואיחוד

אידיאולוגיה של איזון ואיחוד

שאלה: אתה סיימת מכון טכנולוגי, למדת ביולוגיה וקיברנטיקה, אחר כך עבדת במעבדה של אקדמיה רפואית צבאית, אחרי שעלית לישראל חזרת בתשובה. כלומר, לפני זה לא היית מאמין, היית כופר?

תשובה: המבט שלי על העולם נובע מהתורה הפנימית. תמיד התעניינתי בשאלה על טעם החיים של האנושות, בתוכנית שמנהלת את היקום, באותה המערכת שמנהיגה אותנו, בשאלות על העבר, ההווה והעתיד.

הערה: זה אומר, שלפי השקפת העולם שלך אתה מציג את הדת, כלומר את קיום האלוקות כהנחת יסוד…

תשובה: לא, מפני שאותה הדמות שהאדם הדתי מתאר לעצמו כמושג "הכוח העליון" היא לגמרי לא מקובלת עבור המקובל.

כשמדובר בקב"ה, הכול יכול, הבורא, הכוונה למערכת העצומה של היקום, לא רק העולם שלנו, אלא גם אותם העולמות הנסתרים, אותן המערכות הנעלמות שקיימות סביבנו, מנהלות אותנו ושיכולות להיות מנוהלות על ידינו בקשר הדדי.

התורה, לפי השקפתי, ממלאת תפקיד מאוד חשוב, אך לא במובן שהאדם הפשוט או האדם הדתי מבין אותה, אלא במשמעותה הפנימית. היא מלמדת כיצד לשנות את עצמך על מנת לצאת לקיום אין סופי מעבר לעולם הזה.

חכמת הקבלה היא שיטה מעשית, שמאפשרת לאדם במהלך חייו על פני האדמה להשיג, להבין ולהגיע למימד העליון, להתעלות מעל רמת המוות ולהרגיש כבר את המצבים הבאים שלו.

האדם הוא בעל השפעה ישירה על מערכת ההנהגה שבה אנחנו מתקיימים. הוא פשוט צריך להרגיש את הקשר הזה ואז יוכל לשלוט על גורלו.

לראשונה, חכמת הקבלה התגלתה לפני 5774 שנים על ידי איש בשם "אדם". כעבור עשרים דורות של מקובלים שבאו אחריו, הגיע אדם מבבל העתיקה בשם "אברהם" והקים את העם היהודי. הוא אסף קבוצת האנשים שרצו להתחבר לפי העיקרון "ואהבת לרעך כמוך". זה הפך לאידיאולוגיה של העם שלנו, לחוקה שלו. כאשר אנחנו מתחברים יחד אנחנו מהווים עם מאוחד שנקרא "יהודים", מהמילה "ייחוד".

בסוף התפתחותה, הקבוצה הזאת חייבת להראות לכל שאר בבל, שלא רוצה ללכת בעקבות אברהם, כיצד צריך לתקן את עצמנו על מנת להתעלות מעל האגו ולצאת מהמשבר הגדול של היחסים בין בני אדם.

לכך נועדה חכמת הקבלה, שאומרת, שישנם שני מרכיבים בבריאת העולם: אלטרואיזם ואגואיזם, השפעה וקבלה, והמרכיבים האלה מתחברים לישות אחת. לקבל על מנת להשפיע, זהו שיתוף פעולה נכון בין אנשים בהרמוניה מושלמת.

כרגע יש בנו רק תכונת הקבלה. אפילו אם אנחנו משפיעים למישהו, אנו עושים זאת רק על מנת לקבל. אם מלבד תכונת הקבלה אנחנו נוסיף לעצמנו את תכונת ההשפעה, אז נהיה דומים לטבע הכללי המאוזן, שהוא רמת הדומם, הצומח והחי. לאחר שנפתח בתוכנו את ההשפעה, לא על מנת לקבל, אלא רק על מנת להשפיע בשביל הקשר הנכון בינינו, אז נאזן את האגו שלנו על ידי נתינה, כמו מינוס מול פלוס.

בטבע, מינוס ופלוס מאוזנים ברמות דומם, צומח וחי. ואילו ברמת המודעות האנושית והקשרים התבונתיים בינינו אנחנו לא מסוגלים לעשות זאת. מכך נובע המשבר הגלובלי הנוכחי ובו מתבטא הכוח האגואיסטי היחיד שבנו.

לכן חוסר האיזון בין אלטרואיזם לאגואיזם הוא המקור של המשבר העולמי היום. רק היהודים מסוגלים לממש את ההרמוניה הזאת, ואנחנו במסגרת האקדמיה שלנו של חכמת קבלה מנסים להעביר את המסר הזה לאנושות.

כמו כן, חכמת הקבלה היא לא דת ולא אמונה שמבוססות על איזה הנחות והשערות. חכמת קבלה היא מדע. כאן לא צריכים להאמין בשום דבר, לא אמורים לסגוד למשהו או לבצע איזה פולחן, טקסים. פשוט צריכים לרצות לברר את החיים שלנו ולהתמצא בהם.

דת, זה משהו שמתבסס על אמונה, ואילו את חכמת הקבלה, כמו כל מדע אחר, ניתן לבדוק ולאשר בפועל.

מתוך התוכנית "דעה מיוחדת", 17.08.2014

ידיעות קודמות בנושא:
ראיון עם הרב לייטמן בניו יורק
מנקודה א' לנקודה ב' עם חכמת הקבלה
הקבלה היא לא דת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest