דף הבית / משבר עולמי / אחרי לוב – החיים יקנאו במתים

אחרי לוב – החיים יקנאו במתים

דעתו של יבגני סטנובסקי, נשיא המכון למזרח התיכון:

"מה יהיה בלוב? – טבח, נקמת דם. ניצחון של "אל-קעידה". האמריקאים יהיו עסוקים בנפט, שאת רובו יגנבו הפקידים במקומות עצמם, ואילו המערב עוד יקבל את ה-"11 בספטמבר" שלו, כאות תודה על התמיכה באיסלאמיסטים שהתנגדו לקדאפי, כשם שארה"ב קיבלו על תמיכתם באיסלאמיסטים באפגניסטן בשנות ה-80.

סין מאבדת את נכסיה באפריקה, ושותקת? – סין מחכה, וכשיגיע הזמן, היא תעשה את העבודה שלה בלי הרבה רעש מיותר. לרוסיה אין מה לדבר עם השלטון הנוכחי בלוב. צריך לדבר עם האירופאים, האמריקאים, עם אלה שניצחו במלחמה הזו.

מי ארגן את כל זה? – מי שארגן את זה, הן קטר וערב הסעודית. קטר מסובבת את צרפת, והסעודים – את ארה"ב ואת אובמה.

מי ניצח? – רק "אל-קעידה". זו הייתה טיפשות גדולה להדיח את הדיקטטורה החילונית של קדאפי. עכשיו לכל הדיקטטורים הובהר מה הערך של ההסכמים שלהם עם המערב. כך שאיראן וצפון קוריאה לא ישבו לדון בתוכניות הגרעין שלהן ברצינות. הרי הגרעין הוא הערובה לביטחונן.

מה הלאה? – איחוד האמירויות הערביות מתכונן להלחם נגד איראן ולהשתלט על מהומות העובדים הזרים בשטחו. ייווצרו כוחות ביטחון על-לאומיים, שיילחמו עבור מי שישלם יותר. בכל מקום נופל השלטון של המדינה ומתחזק הכוח של האזרחים. כל כפר וכל שבט הופכים לשטח מבוצר.

האם אלה סימנים של כאוס עולמי או של מלחמת עולם שלישית? – המלחמה הקרה הייתה כבר מלחמת העולם השלישית, ורוסיה הפסידה בה. עכשיו נערכת מלחמה ללא חזית, ללא צבאות, ללא אויב גלוי, בכל מקום – והיא תימשך עוד שניים-שלושה דורות.

ומה יבוא במקום זה? – לא ברור. בינתיים הכול גרוע, אבל יהיה הרבה יותר גרוע".
ידיעות קודמות בנושא:
מלחמה עולמית או ערבות עולמית
בנוגע למצרים, ולא רק
חוקי האורגניזם העולמי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest