דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אחד על אחד עם הבורא

אחד על אחד עם הבורא

laitman_2010-11-09-11_9897-2.jpg

כנס צרפת. שיעור מס' 5.

האדם והקבוצה צריכים להתנהג בכזאת צורה, כאילו שנמצאים בדו-שיח תמידי עם הבורא. עד לכזאת מידה, שלא חשוב לי שום דו-שיח עם אף אדם בעולם, כי הם הרי כולם מנוהלים על ידי הכוח העליון ולא קובעים בעצם שום דבר.

אני מנקה בהדרגה את העולם מכל ההשפעה האשלייתית. אני נמצא בעולם, בסביבת הטבע ובני האדם, המון כוחות וגורמים למיניהם שמשפיעים עליי: הממשלה, השכנים, המשפחה, האויבים והחברים. אבל אני מתחיל לחשוב: לא, למעלה ישנו הבורא שמסדר הכול.

heb_o_rav_2014-05-09_lesson_congress_n5-pic3

הוא קובע את כל ההשפעה של כוחות הטבע עלינו, מפני שאני רואה שבני האדם אינם יכולים לנהל אותם. כל זה בשליטת הבורא: הגשם, השמש, רעידות האדמה, הצונאמי.

אחר כך אני מייחס לבורא את העיגול הבא: הממשלה. אני מבין שהממשלה בעצם לא מחליטה על שום דבר ומנוהלת על ידי הבורא. כי דרך הממשלה הבורא משפיע עלינו, כמו שנאמר: "לב שרים ומלכים ביד ה'".

אחר כך אני גם כן מייחס לבורא את העמיתים שלי לעבודה, את כל האנשים שבעיר שלי, את המשפחה שלי, איך שהאישה והילדים מתנהגים אליי. אני יכול לומר שכל זה מגיע מהבורא.

ואחר כך אני מעביר את זה גם על הקבוצה. בכך שאני מתקדם בהדרגה ממעלה למטה, אני משיג כזה מצב, כאשר כל העולם הופך להיות נעלם. כל ההעלמה נעלמת ובכל העולם אני רואה את הבורא.

וכל מה שמילא עד אז את העולם הזה: הטבע, הממשלה, האנשים שמוכרים לי והזרים לי, המשפחה, החברים, הופכים לכלי אחד, למקום לגילוי הבורא שנקרא "שכינה". במקום העולם הזה אני כבר רואה את האור העליון שממלא את כל המציאות.

לא נשאר יותר אף אחד. אני רואה רק את האור שמתלבש על העולם. איפה החברים שלי, איפה משפחתי, איפה הממשלה, איפה כל הטבע? אין כלום! הכול נעלם, ואני מוצא את עצמי אחד על אחד עם הבורא.

לכן, זהו עיקרון מפתח – בכל רגע לנהל חשבונות רק עם הבורא ולברר שהכול בא ממנו. הוא רוצה שאני קודם כל אבין, שכל מה שמתרחש מולי זו פנייה של הבורא אליי ברגע נתון, כדי שאני עכשיו בתנאים האלה אבוא לדבקות. וכל שנייה עוד ועוד דבקות, עד שאני משיג מצב של שלמות.

מתוך כנס בצרפת, שיעור מס' 5, 11.05.2014

ידיעות קודמות בנושא:
בעולם של סיבות
מיקוד חדש בעיניים של הקבוצה
חקר המקור של כל המציאות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest