דף הבית / חינוך, ילדים / אחדותו של העולם

אחדותו של העולם

מחקר: להקות ארבה מוצאות את דרכן במדבר לעמקים ירוקים שבהם יש אוכל בלי לטעות. לעומת זאת, הפרט מחוץ ללהקה מאבד את הכיוון. בעבר, המדענים שחקרו את הנדידה השנתית של הציפורים האמינו שהתנועה שלהן מנוהלת על ידי ציפורים זקנות ומנוסות.

אולם היום נמצא, כי ללהקות הנודדות אין מובילים. לעיתים קרובות הלהקות מובלות על ידי ציפורים צעירות חסרות כל ניסיון נדידה שיצאו מהביצה בקיץ. אולם ציפור שהתנתקה מהלהקה שלה אינה יכולה למצוא את הכיוון הנכון.

הדגים גם "מתחכמים" בלהקה: קבוצה של דגים בוחרת בכיוון הנכון להבדיל מדג בודד.

החוקרים הכניסו מחיצות ובכך הפרידו בין בוני הבית של הטרמיטים. הטרמיטים המשיכו לעבוד, וכל המעברים, ערוצי האִוורור או החללים שהופרדו על ידי מחיצות, הוצמדו זה לזה בצורה מדויקת.

עכברי השדה והלמינגים, כאשר הם נפגשים בתעלות במהלך הנדידה, ממלאים אותה בגופם, ואחרים רומסים אותם וממשיכים לנוע. אלה שנרמסים אינם מנסים לברוח ויוצרים גשר לאלה שבאים אחריהם. יצר ההישרדות החזק ביותר נמצא מדוכא לחלוטין.

בינתיים, הניסיונות להוכיח שהיצורים המאכלסים את כדור הארץ מהווים כללות מסוימת של רמה גבוהה יותר, לא עלו בהצלחה, כמו כן לא צלחו הניסיונות להפריך את ההשערה הזאת. לעומת זאת, יתרון שאין להכחישו הוא, שההשערה הזאת אינה רק מסבירה את ה"רצון" של אוכלוסייה מסוימת, אלא גם מציעה מודל של עולם שבו אין קרובים וזרים אלא כולם קשורים ותלויים בצורה הדדית ומשלימים זה את זה בצורה הרמונית.

התייחסותי: כדי להוכיח את אחדותו של העולם צריך לגלות את הכוח האחיד והיחיד ששולט בו – "אין עוד מלבדו". הכוח הזה מתגלה באמצעות חכמת הקבלה. מדעים אחרים המבוססים על מחקר העולם בתוך התכונות האגואיסטיות המוגבלות, אינם מסוגלים לגלות את האחדות הזאת.

ידיעות קודמות בנושא:
על ידי הצטרפות ללהקה, הארבה מחליף את הזיכרון
השׂכל הקולקטיבי: דרגות ההתגלות
בשדה האחד של הרצונות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest