דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / אותיות מסמלות צורות של פעולות הדדיות בין שני כוחות

אותיות מסמלות צורות של פעולות הדדיות בין שני כוחות

שאלה: מהו העיקרון העומד מאחורי שם הבורא הוי"ה?

תשובתי: חכמת הקבלה מגיעה אלינו מאדם שחי לפני 5777 שנה ושמו "אדם" שהיה הראשון שגילה ותיאר את החכמה אודות העולם העליון. אדם גילה את החכמה אודות מערכת ההנהגה של היקום כולו ומאז ועד ימינו החכמה הזו מתפתחת, והיא נקראת "חכמת הקבלה".

לאחר אדם, נוצר "בית ספר" שהנציגים שלו קראו לעצמם "מקובלים". כלומר מקובלים הם אלה שמקבלים ידע עליון על מערכת ההנהגה של העולם שלנו. אדם גילה שהעולם מנוהל באמצעות שני כוחות: כוח שלילי וכוח חיובי. הכוחות הם הפוכים ומנוגדים זה לזה, אבל עובדים בהסכמה ושיתוף ביניהם ובכך יוצרים חיבורים ופעולות הדדיות שונות. כוח אחד נקרא "תכונת השפעה" והשני "תכונת קבלה". תכונת ההשפעה מיוצגת על ידי קו אופקי ותכונת הקבלה מיוצגת על ידי קו אנכי, פרט לשניהם יש גם "נקודה" שמסמלת את תחילת הבריאה.

כל הבריאה מורכבת משלושת האלמנטים הללו ובעזרתם ניתן להביע כל שילוב של כוחות, כל מצב של כל אלמנט בבריאה. לכן, כאשר אנחנו אומרים "האור העליון פועל" הכוונה היא שהאור פועל על ה"נקודה".

ההשפעה של האור העליון על הרצון שמגיע מ"כתר", שבו עדיין אין צורה, מביאה להופעתה של הנקודה ההתחלתית של האות י' שלאחר מכן גדלה ל"זנב" מיוחד שמסמל את המשך התפשטות האור. כלומר מתוך "נקודה" (תכונת כתר) יוצאת האות י' (תכונת חכמה).

כתוצאה מהמשך השפעת האור על הרצון הוא עובר למערכת מעניינת שנקראת "ה'" שהיא אות או סימן מיוחד וכך מופיעה תכונה מיוחדת שנקראת "בינה". בינה משתנה כדי להידמות לכתר. היא למעשה "רצון לקבל" בהיותו כנקודה בכתר שצריך לרכוש את צורת האות ה' כדי להידמות לכתר. המשך התפשטות האור על האות ה' יוצרת את האות ו' (זעיר אנפין) ואת האות ה' השנייה (מלכות).

באופן זה אדם גילה שניהול כל מערכת הבריאה מתרחש באמצעות שילוב בין שני כוחות והביע את התכונות הללו בצורה גרפית. הוא גילה את הפעולות ההדדיות שמתרחשות בין כוח השפעה, כוח קבלה והנקודה ומצא בטבע 22 צורות של השפעה הדדית. צורות אלו נקראות "22 אותיות", יש עוד חמש אותיות סופיות שמסמלות את הסיום של כל ההשפעות ומהן מורכב האלף-בית בשפה העברית. אותיות ה"אלף-בית" הן צורת ההבעה של השילובים השונים בין שני הכוחות הקיימים בבריאה.

בימינו, המדע מגלה כי זו צורת האלף-בית הקדומה ביותר בעולם שהגיעה אלינו מזמני "אדם הראשון". במילה "ראשון" הכוונה היא לא לאדם הראשון על פני האדמה אלא לאדם הראשון שגילה את המערכת העליונה של ההנהגה ולכן הוא נקרא "אדם".

מתוך שיעור וירטואלי, 5.03.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest