דף הבית / אושר זה התרת סכסוכים

אושר זה התרת סכסוכים

שאלה: מדוע אומרים שהתענוג הגדול ביותר מורגש כאשר מתרחשת התרת הניגודיות?

תשובתי: אושר נקרא התרת סכסוכים. מתוך זה אפשר להבין, למה בחיי משפחה לא ניתן להסתדר ללא מריבות. האושר לא יכול להיות ללא סכסוכים, עימותים, והסכסוכים לא יכולים להתקיים ללא השתוקקות ושאיפה לאושר.

שאלה: אבל ישנם זוגות שלא רבים ומתעמתים. זה אומר, שהם אינם מאושרים?

תשובתי: הם באמת אומללים. אלה הם זוגות אדישים לחלוטין, לא מתקדמים וחיים בצורה מכאנית גרידא.

שאלה: כלומר, צריך לחפש סכסוכים?

תשובתי: לא צריך. אם יש לך יחסים נכונים עם אשתך, אז הסכסוכים והעימותים מופיעים באופן טבעי. לא אתה הוא זה שבונה אותם, הם מופיעים בעצמם.

שאלה: איזה אדם אפשר לכנות מאושר? אחד, שכל הזמן נמצא בעימות פנימי עם עצמו או עם אחרים?

תשובתי: אדם שכל הזמן, כל רגע, אם רק אפשר, מחדש את הקשרים שלו עם הבורא.

שאלה: אז מה הקשר לסכסוך?

תשובתי: חידוש הקשר אינו יכול להיות ללא הקדם של ירידה, נפילה, גילוי של משהו שחסר, וזה כבר סכסוך, עימות. אושר, זה התרת סכסוכים, עימותים. אחרת אנחנו לא תופסים אותו. אם תיתן לאדם כל מה שקיים, הוא יישאר אומלל לחלוטין.

נניח שיש לו הכול, וכעת הוא נמצא בחופשה. הוא נופש ונח, מפני שהוא יודע מה זו עבודה. או שיש לו וילה ליד הים והוא מאושר, מפני שהוא יודע שלאחרים אין. בכל מקרה עליו לדלות מאיפה שהוא תכונות מנוגדות.

שאלה: כלומר, אם לא הייתה לו עליונות על אחרים, הוא לא היה מאושר?

תשובתי: לא. האושר מורגש רק בהשוואה, או עם מצבים קודמים שלך, או עם תכונות, מצבים אחרים לא מתוקנים. וזהו האושר האגואיסטי, כאשר אני מרגיש גבוה מאחרים. מפני שללא תוספת של משהו חריף, לא מורגשת המתיקות. זה כמו בבדיחה ישנה: איטלקייה יושבת על המרפסת, ברחוב חם ואילו היא נהנית מגלידה ואומרת: "אך, הלוואי שזה היה עוד קצת לא מוסרי!"

מתוך שיעור וירטואלי, 17.12.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest