דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אור, שלמעשה אינו בר השגה

אור, שלמעשה אינו בר השגה

laitman_2009-05-28_8354_70.jpg

בעל הסולם, "תלמוד עשר הספירות", חלק א', "לוח שאלות לפירוש המלות".

שאלה יד) מהי התפשטות?

"התפשטות:
אור היוצא מכלל מאציל ובא לבחינת נאצל מכונה בשם "התפשטות" האור. ובאמת האור העליון אינו מתפעל משום זה, בדומה למדליק נר מנר שאין הראשון חסר, אלא על שם קבלת הנאצל מכנים אותו כן"
.

לא קיימים אורות שונים כלשהם שנמצאים בתוך הבורא ובתוך נברא. האור בכלל אינו קיים בפני עצמו. אור נקרא התרשמות הנברא מהמילוי שכבר נמצא בו. וכשהוא מרגיש לפתע את המילוי הזה בצורה מסוימת, אז זה נחשב שהאור נכנס לתוכו. האור "מאיר" לנו באותה המידה שאנחנו מגיבים עליו, במידת יכולתנו להרגישו. ואם אנחנו לא מסוגלים לכך, זה כאילו אין בנו אור, והאור נכבה, עוזב.

מסופר על האור שכביכול נכנס ויוצא, על האורות ש"מנענעים" את הכלים, מבצעים פעולות כלשהן. אך לאמיתו של דבר, האור אינו משנה את השפעתו על הרצון. הרצונות בנויים כך שכל הזמן מתחדשות בהם הרשימות על רקע של אור קבוע. ולכן הרצון/הכלי מגיב בצורה שונה, ומרגיש שהאור כאילו זורם דרכו, משתנה, מעורר אותו, יוצא מתוכו החוצה. וזוהי תוצאה של תפיסת המציאות המוטעית שלנו, שתלווה אותנו עד גמר התיקון. תמיד יראה לנו שהשינויים מתרחשים היכן שהוא מבחוץ. בדיוק כפי שאנחנו מתארים לעצמנו את העולם הזה שנמצא היכן שהוא מחוץ לנו, אף על פי שהוא כולו בתוכנו.

כך גם בקשר לאור. אנחנו אומרים שהאור כביכול משפיע עלינו מבחוץ, במקום לומר, שאלה רשימות שפועלות בתוכנו וכל הזמן מתחלפות אחת אחרי השנייה. ובזכות הגנים החדשים הללו אני מרגיש את האור. כלומר, אני מגיב עליו מחדש. אך למעשה, לא מתרחשים שום שינויים, הוא לגמרי קבוע. אין חלוקה לחמישה או עשרה אורות. כניסת האור לתוך הרצון או יציאתו – כל זה קיים רק בתפיסת הכלי, במידת התרשמותו ממה שממלא אותו. הרגשת הנברא שהוא מלא נקראת "אור".

מדובר רק על החומר ועל הצורה המלובשת בחומר. חומר, הוא הרצון לקבל. ואילו את הצורה המלובשת בחומר אנחנו מכנים "אורות", "תכונות". מלבד שני המושגים הללו, אנחנו לא מדברים על כלום. לא על צורה מופשטת ולא על המהות. כלומר, אור, זאת התרשמות הכלי ממילוי כלשהו לא ידוע. אז כיצד הוא ידע שיש בו משהו? – על פי התוצאות …

כך גם בעולמנו, אם לפתע עולה לי החום, אז אני הולך לרופא, והוא אומר שיש לי נגיף כלשהו. אך כיצד הוא יודע מה יש לי? הוא בודק את התופעות החיצוניות, שמצביעות על תהליכים פנימיים כלשהם.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם, "תלמוד עשר הספירות", 20.06.2011

ידיעות קודמות בנושא:
חומר שנרקם על ידי האור מהרצון
"מפת קסמים" הזמנתם?
תהליך ושמו אור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest