דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אור גדול במקום חושך גדול

אור גדול במקום חושך גדול

העבודה הרוחנית היא "רומנטיקה גבוהה", אבל קשה. כי רומנטיקה אמיתית אינה נרכשת בקלות. לדוגמה, מטפסי הרים כובשי פסגות או מדענים שמנסים על עצמם תרופות חדשות, נמצאים במצב מאוד מתוח וקשה, אף על פי שהם עושים זאת ממניעים רומנטיים אמיתיים.

שאלה: מעניין כיצד הכוונות הטהורות ביותר הופכות פתאום למשהו הפוך לגמרי. למשל, מדען שרצה להמציא תרופה נגד סרטן, המציא במקום זה נשק ביולוגי.

תשובתי: אנחנו לא יכולים לדבר על המניעים. אי אפשר לשפוט מישהו, מפני שהאדם מנוהל מלמעלה. תלוי באדם כיצד להביא לעולם תיקון חדש רציני כלשהו, בצורת השפעה חיובית או שלילית.

אסור להאשים את היטלר או את סטלין או אנשים מפורסמים אחרים. הם, מה שנקרא "עבדי ה'" במובן הרע או הטוב של המילה. האם יש עוד מישהו מלבדו?!

אני אישית עדיין לא נמצא ברמה שאני יכול להצדיק את כולם. אבל על כך מסופר במקורות. וצריך להשתדל להתייחס כך לכולם. אם אינך מסוגל להצדיק את כל הפעולות שעושים איתנו, זאת אומרת שאתה לא יכול להצדיק את הגלות שהבורא סידר לנו. כי דווקא מתוך המצבים האלה אנחנו מגלים אותו.

גלות מצרים הייתה אחת הגלויות הקשות ביותר. הגלויות האחרות היו קצרות יחסית, בין שבעים עד מאה וחמישים שנה, והגלות האחרונה בת 2000 שנה היא הקשה והנוראית ביותר, היא הסתיימה בשואה של כל העם.

יתכן שאנחנו צפויים לעלייה נפלאה, ויכול להיות שאנחנו צפויים לשרשרת של אירועים קשים, שיחסית אליהם כל האירועים הקודמים ייראו לנו כטיול נעים. הכול תלוי כיצד העם יקבל את מה שמציעים לו, מפני שעכשיו אנחנו מגיעים לתיקון של החלק הנמוך והקשה ביותר של האגו שלנו. לכן, זה נקרא "מלחמת גוג ומגוג", כי עלולים להתעורר כאן אירועים נוראיים שלא היו כמותם. על כך סיפרו הנביאים והמקובלים בעבר. אבל אנחנו משתדלים בכל הדרכים האפשריות לשנות לטובה את התקדמותנו לקראת המטרה ולהפוך אותה מהתקדמות מאולצת לרצויה, טובה, הכרתית. על ידי זה אנחנו נהפוך אותה להתפתחות נפלאה, לעלייה נעימה, להתעלות, במקום אירועים איומים ונוראים שבאמת לא היו כמותם בהיסטוריה האנושית. זה לא היטלר ולא סטלין, אלא מצבים בלתי מתקבלים על הדעת שבהם אתה לא מסוגל להצדיק את הבורא בשום פנים ואופן.

ועכשיו, על ידי הכנה הדרגתית שלנו כדי להצדיק את הבורא, עלינו להתחיל להתקדם בעזרת הצעדים שלנו. כי כאשר הוא דוחף אותנו קדימה, אז כוחות הטבע הבלתי מתפשרים דוחפים אותנו יותר מאנשי אס אס. ועלינו להבין זאת.

לכן, אנשים שמכוונים לבורא נקראים "ישראל", כלומר "ישר אל", הם מפתחים בעצמם את הדרך ומזרזים את הזמנים. זאת העבודה שלנו כאן ועכשיו, עבודה רצינית ובכל הכיוונים.

לכן, אנחנו לא יכולים לשנוא את מי שמכה בנו, אלא עלינו לשנוא את הסיבה מדוע מכים בנו, והסיבה היא בנו. ברור שלא נעים לאגו להודות בכך, אבל זאת עובדה.

אני מבין את האנשים שהם ניצולי שואה. אני בעצמי בן למשפחה כזאת ואני גדלתי על זיכרונות חיים מאותה התקופה האיומה, אף על פי שאני נולדתי מייד אחרי המלחמה.

ברור שאחרי ששומעים את הסיפורים של עדי הראיה, הצפייה באינספור סרטים, קריאת הספרים מאותם הזמנים, בלתי אפשרי להצדיק את האכזריות הזאת. אבל דווקא חוסר היכולת להצדיק אותה צריכה להביא את האדם לשאלה "כיצד זה קורה?", ואז הוא יתחיל להבין שזאת פעולת הכוח העליון.

דווקא הכוח העליון, שהוא הפוך מהבורא, הוא השתקפותו, "עזר כנגדו", התגלה בשיטתיות וברצינות, מפני שהאדם לא היה מוכן לקבל אותו בצורה חיובית. באותו הזמן הוא כבר היה צריך
להתגלות בהיסטוריה, אבל אנחנו עדיין לא היינו מוכנים לזה!

עשרים שנה לפני השואה, בעל הסולם, המקובל הגדול בכל הזמנים, קרא לעם להתכונן, לשנות את עצמו ואת העולם! אבל כולם צחקו עליו, גירשו אותו ולא רצו להקשיב לו. בסופו של דבר, תראו מה יצא מזה. וזאת לא נקמה על חוסר ההקשבה, אלא ששום דבר אחר לא היה יכול להיות. אנחנו לא היינו מוכנים לקבלת האור העליון, ולכן במקומו אנחנו קיבלנו חושך גדול.

עכשיו צריך להיזהר, כדי שהיום לא יקרה אותו הדבר! לכן אנחנו עובדים. תגידו מה שאתם רוצים. חבל רק שכל הדיבורים האלה מדגישים את חוסר ההכנה של האנשים שיאלצו להיפגש עם האור הגדול בצורת חושך נוראי מוחלט. ומה הם יגידו אז? את מי הם יאשימו? את הרוצחים, שהם מריונטות? כי רואים שהם מונעים מלמעלה! אין להם שום דבר משלהם.

אני לא מפחיד בשום פנים ואופן, אלא אני מזהיר, משתדל להעביר איכשהו לעם את המסר, שהתיקון חייב להיות הכרתי.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 12.08.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מכות אחרונות על השער הנעול
להפוך שוב להיות בעל הבית של גורלך
בנקודת הפיצול של ההיסטוריה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest