דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אור במקום ייסורים

אור במקום ייסורים

מיכאל לייטמן

פעם, לפני הרבה זמן, אנשים שרצו להשיג רוחניות, נאלצו לדון את גופם להגבלות, סיגופים וייסורים, בכדי להרוס את הרצון האגואיסטי שלהם ולרכוש טבע חדש של השפעה. כך זה היה בזמן האבות וחכמי המשנה. אך אחר כך, הגיעה תקופת התלמוד. חכמי התלמוד, המקובלים באותם הזמנים, על ידי עבודתם הרוחנית, שינו את התנאים לשינוי הטבע שלנו לטבע הרוחני, מהקבלה להשפעה.

כל תקופה הכניסה את החלק המתוקן שלה למערכת הנשמות הכללית. המערכת הפכה למתוקנת באופן חלקי וכל שאר הנמצאים בתוכה, הנשמות שאינן מתוקנות עדיין, יכולים לקבל עזרה מהחלק המתוקן. כבר לא נדרש לסגף ולהגביל את הגוף שלנו ואנחנו גם לא מסוגלים לעשות זאת עם האגו הגדול שלנו.

אך חכמי התלמוד הקלו עלינו את הדרך ואת אותו החלק של הרצון האגואיסטי שהיינו אמורים להרוס בסיגופים של הגוף על ידי החיים הקשים, אנחנו יכולים עכשיו לתקן, באותה מידה, על ידי המאור המחזיר למוטב.

heb_o_rav_bs-akdama-tes_2010-05-26_lesson_bb_pic03.jpg

האבות וחכמי המשנה תיקנו את עצמם על ידי שתי פעולות: ייסורי הגוף והמשכת אור התורה. חכמי התלמוד תקנו את המערכת כך שאפילו במקום ייסורי הגוף, אנחנו יכולים לתקנו על ידי אותו אור התורה.

לזמנים שלנו זה מאוד חשוב, הרי מי יכול היום למנוע מעצמו את כל ההישגים של האנושות המודרנית?! המקובלים של התלמוד תיקנו את עצמם, את היכללותם במערכת הכללית והחלק המתוקן שלה הפך לגדול יותר.

למרות שאני נולד רשע ולא מתוקן, אני נמצא במערכת הכוללת בתוכה המון חלקים מתוקנים אשר תומכים בה, ואם אני רוצה לעשות תיקון, יש לי לאן לפנות לקבלת עזרה ולמי להצטרף. עכשיו כל העבודה תלויה רק בי!

מתוך שיעור על מאמר "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 26.05.2010

רשומות קודמות בנושא:
האם ניתן באמת לשנות את העליון?
"הצימוקים" שמביאים את האור
איך להתנהג בעולם הזה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest