דף הבית / חינוך, ילדים / אופנה ותקופת המעבר

אופנה ותקופת המעבר

Laitman_2011-08-23_7208_w.jpg

שאלה: בכל פעם שאתה אומר שהאנשים יוותרו על היצור העודף, יש לי ספקות.

תשובתי: הם לא יוותרו. הסביבה צריכה להשפיע על האדם בצורה כזאת, שהוא פשוט יפסיק להתעסק בזה. כמו שאני לא מתעסק עם משחקי ילדים, כי אני כבר בן אדם בוגר ומתעניין במשהו אחר, גם כאן זה קורה. אנחנו, בעל כורחנו, נתחיל לעסוק בדברים שיותר חשובים לנו, שממלאים אותנו יותר.

בזמן שאני אלך ואשתנה, אני אדרוש מילוי יותר נעלה, ולכן אני לא אתעניין ברכישת אוטו סופר-חדשני או בגדים אופנתיים ממעצב ידוע.

פתאום אני אבין שאני שוכח מזה, כמו מדען שנשכח בעבודתו ומרגיש מילוי מזה שהוא עסוק בנוסחאות שלו או בחקר עכברים – וזה הכול! מה זה משנה לו, מה לאכול או מה ללבוש!? – זו דרך חשיבה של אדם ששקוע בתוך משהו.

בזמננו, קיים סוג אופנה של "זלזול מכוון" (לא חשוב מה לאכול, לא חשוב במה להתלבש), שבו אנשי תרבות וחוגים אחרים רוצים להראות שהם כולם, כביכול, קצת מעבר לעולם שלנו.

יש בכך אמירה מסוימת – רצון להראות שיש לי דאגות אחרות, אינטרסים אחרים, ומה לי ולטוקסידו עם עניבת פרפר. כל האופנה הזאת: ג'ינסים עם חורים וכן הלאה, לכאורה מרמזת על השאיפה הפנימית למשהו ולזלזול בחיצוניות.

קעקועים מכוערים, טבעות, עיגולים במקומות שונים – זה לא קישוט, אלא ניסיון לבטא את המצב הפנימי באמצעות הדימויים החיצוניים כאלה.

זוהי תקופת מעבר, כשבאמת צריך להבין את חוסר המשמעות של הניסיונות האלה והטיפשות שלהם.

אבל בכל זאת, זו דוגמה טובה להשפעת הסביבה על האישיות. כל זה אופנה. אין מה לעשות. עד שהיא לא תעבור, כתוצאה מהמשבר או כתוצאה מעלייה רוחנית, שום דבר לא יקרה.

מתוך שיחה מס' 6 על החינוך האינטגרלי, 14.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
תברא את עצמך!
לידת מצב ה"אדם"
קשר ברמה הרגשית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest