דף הבית / חינוך, ילדים / אוניברסיטה להשכלה עצמית

אוניברסיטה להשכלה עצמית

הערה: באוניברסיטת קליפורניה שבארה"ב, נפתח מסלול להשכלה עצמית, שבו לומדים כאלף סטודנטים באופן עצמאי, טכנולוגיות מיחשוב כמו תיכנות, קידוד ועוד. הלימוד מתקיים ללא השתתפות של מורים בתהליך, התלמידים חולקים ביניהם את מידע, בודקים זה לזה עבודות וכולי. ניסיון ראשון לזה היה בצרפת והסתיים בהצלחה רבה.

תגובתי: זו שיטת לימוד טובה מאוד מפני שתהליך למידה מסוג זה משחזר ובונה מחדש את דרגת ה"אדם" שבאדם, הופך אותו לעצמאי, אחראי, מוכן להתקשרות והמשימות המשותפות בונות בין התלמידים קשר הדדי. סטודנטים מבצעים יחד משימות, עושים שיעורי בית, נמצאים בקשר הדדי, זה דבר נפלא. אנחנו מתקרבים לזמן בו המחשב מהווה לאדם פתח לעולם שדרכו הוא ישיג הכול ולכן שיטת ההשכלה הישנה תיעלם בהדרגה.

שאלה: מה בנוגע למרצים ובעלי תארים כמו דוקטור, פרופסור?

תשובה: התפקיד שלהם יסתכם בכתיבת ספרים, תוכניות, עבודות, מבחנים, סדנאות וכולי. אין כל צורך במתן הרצאות, מוסדות הלימוד יעברו לשיטות לימוד עצמאיות.

הערה: מה שמיוחד בתהליך בעיניי, זוהי העובדה שהסטודנטים יבדקו זה לזה את העבודות.

תגובתי: בהחלט, זה יחייב אותם להיות באינטגרציה, זה יחזק את הקשר ביניהם, יושיב אותם יחד ולא ישאיר אותם בריחוק ובניתוק הכרוך בעבודה מול מחשב. בסופו של דבר אנחנו חייבים לגלות בתוכנו את הצורך במגע ובקשר הדוק זה עם זה. בסופו של דבר אנחנו חייבים לגלות בתוכנו את הצורך במגע ובקשר הדוק זה עם זה. בהמשך נגלה שכל תחומי העיסוק ההכרחיים של האדם, בחברה, בכלכלה, במסחר וכולי, נשענים רק על קשר הדדי נכון בין בני אדם.

קשר נכון, כמו בטכנולוגיה, מושתת על כך שפלוס ומינוס באים ביניהם במגע ומתחברים באמצעות נגד ביניהם, שעליו משתחררת אנרגיה חיובית. אני בטוח שבסופו של דבר כל האנשים יגלו זאת, ומתפקידנו המקובלים להסביר להם, שזהו חוק החיבור הנכון של כל התכונות החיוביות והשליליות של בני האדם, של מכלול הדעות והמגמות בחברה, ושכל זה הכרחי כדי ליצור חיבור נכון בינינו. רק כך האנושות תעלה בביטחה לדרגת ההתפתחות הבאה שלה, לרוחניות

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן" 9.11.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest