דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / אודי אלוני: "ישראל היא מדינה פשיסטית"

אודי אלוני: "ישראל היא מדינה פשיסטית"

הערה: בפסטיבל הסרטים בברלין, קיבל הבמאי הישראלי אודי אלוני את פרס חביב הקהל. כאשר הוא קיבל את זכות הדיבור, הוא מיד פתח בביקורת על ישראל, כינה אותה פשיסטית וקרא לגרמניה להפסיק להעניק לישראל סיוע צבאי.

בראיון לערוץ 10 הוא אמר: "אני אוהב את המדינה שלי, אבל לא אוהב את הממשלה שלה, היא פשיסטית".

הבעיה היא שהסרט של אלוני מסובסד על ידי מה שהוא מכנה מדינה "פשיסטית".

תשובתי: המדינה שלנו יודעת לתקוע לעצמה סכין בגב. אם באמת היינו רואים לפנינו שותף בדמותו של עם ערבי, שנמצא יחד איתנו במדינה אחת על אדמה אחת, אם היינו יכולים לראות בהם כאלה שרוצים להגיע לאיזו הסכמה, אז זה עניין אחר.

אני בעד שכולם יחיו היכן שרוצים והיכן שרק אפשר. אני לא בעד שום גבולות ואני נגד כל סוגי הגבולות וההגבלות, אבל לא כפי שזה קורה היום באירופה: מכניסים לשם כביכול פליטים והם הופכים שם הכול. הכול תלוי עם מי יש לך עסק ואילו תוכניות יש ליריב שלך.

אני יכול להבין את השקפותיו של אודי אלוני. אני לא מזדהה איתו, אבל מבין שהוא אדם שרואה רק צד אחד של המתרחש. אלה בעיות גדילה. אנחנו עוד נצטרך לגדל את עצמנו עד שהימנים ילכו קצת שמאלה והשמאלנים ילכו קצת ימינה וכולנו יחד נגיע לקו אמצעי. זה מה שהטבע דורש מאיתנו ומה שחכמת הקבלה מלמדת אותנו. כי כאשר נגיע לקו אמצעי, אנחנו נוכל בו זמנית להעמיד נכון את עצמנו ואת כל היריבים הפוליטיים, הכלכליים והאחרים שלנו. אנחנו באמת נאזן כך את הפשיזם, הקומוניזם, הסוציאליזם וכל מה שיש.

שאלה: איך ימנים ושמאלנים יתחברו ביניהם?

תשובתי: הם יתחברו מעל האגו שלהם וזה הדבר שאותו יכולה לעשות רק חכמת הקבלה. לכן איני שם לב לְמה שאומרים אחרים, בעיניי הם כולם נמצאים בינתיים עוד בתהליך של התפתחות. ואנחנו יודעים שכאשר הילד מתפתח, יש לו עדיין תנודות שונות ימינה ושמאלה ואי אפשר לעשות שום דבר. אלה הן בעיות של גדילה וצריך להמתין עד שהכול יגיע לאיזון.

העולם נמצא עכשיו בשלבי התפתחות אחרונים. המשבר הנוכחי יסיים ויחריב אותו. הוא ינער אותו בכזאת צורה שכולם יראו שצריך ללכת בקו אמצעי, שצריך לשבת סביב שולחן עגול. אף אחד אינו צודק ואינו אשם, זה הטבע שלנו שבכוונה הוטבע בנו בצורה כזאת, כדי שאנחנו נתעלה מעליו לדרגה הבאה ושם נרכוש את הפתרון שלנו.

צריך בסבלנות ללמד את האנשים כיצד להתחבר מעל האגו. נקווה שנוכל לרכוש כזאת במה שממנה הם בהדרגה ישמעו אותנו. מצד אחד, הבמה הזאת תעזור להם ומצד שני, המכות שהחיים מעבירים אותם.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 21.2.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest