דף הבית / אודותיי

אודותיי

ברוכים הבאים לבלוג האישי שלי!
שמי מיכאל לייטמן, אני בן 72, נשוי לאולגה ואב לשלושה ילדים: אורי, יעלי ורחלי, וסבא לחמישה נכדים: שמואל, רחלי, שרה ודניאל.

במשך 12 שנה הייתי עוזרו האישי, מזכירו, תלמידו ונאמן ביתו של המקובל האחרון בדורנו, הרב"ש – הרב ברוך שלום הלוי אשלג, בנו הבכור של הרב יהודה לייב הלוי אשלג, המכונה "בעל הסולם" על שם פירוש "הסולם" שחיבר על ספר הזוהר. ממנו שאבתי את כל תורתי ואת כל ידיעותיי ועל בסיס הוראתו וצו פעולתו, אני לומד, מלמד ומפיץ את חכמת הקבלה בכל העולם, ללא הבדל דת, גזע, גיל או מין.

כבר למעלה מ-30 שנה שאני מלמד את חכמת הקבלה ל-2 מיליון תלמידים ברחבי העולם. מדי בוקר אני מעביר את שיעור הקבלה היומי בין השעות 6:00-3:00. בנוסף, ניתן לצפות בשיעורים, בהרצאות ובתוכניות בהשתתפותי בערוץ "קבלה לעם", ערוץ 96 ב-HOT וכן בפורטל האינטרנט "קבלה לעם". כל החומר הלימודי מוגש לקהל הרחב דרך האינטרנט וניתן להורדה ללא תשלום.

עד כה כתבתי למעלה מ-40 ספרים בחכמת הקבלה, אשר תורגמו ליותר מ-20 שפות. בימים אלה אני משדר תוכנית ברדיו 103FM. אני מזמין אתכם להעמיק בצורה מסודרת ועיונית בחכמת הקבלה דרך מכללת "קבלה לעם", בה טובי התלמידים הוותיקים שלי מרצים.

קצת על עצמי
נולדתי ב-1946 בעיר ויטיבסק שבבלרוס (חלק מברית המועצות לשעבר), לאמי מרים – רופאת נשים, ולאבי שמואל – רופא שיניים. עוד מילדותי, מאז שאני זוכר את עצמי, הטרידו אותי שאלות קיומיות על משמעות החיים בעולם שלנו, על היקום כולו, ובכלל לשם מה הכול קיים? אבל תשובות לא מצאתי.

חשבתי שבמדע אוכל לקבל תשובות לחלק מהשאלות העמוקות האלו. כך בשנת 1965 נרשמתי ללימודי התואר השני בביו-קיברנטיקה רפואית באוניברסיטה הפוליטכנית בסנט פטרסבורג ובחרתי להתמחות בחקר מערכות גוף האדם, מתוך הידיעה שכל תא בגוף עובד ומשרת את הגוף כולו, אזי אולי לנו כגופים יש גם תפקיד וחלק במערכת גדולה מאיתנו ובכך יש לחיינו אולי משמעות נסתרת.

בשנת 1970, בתום ההתמחות ולאחר קבלת תואר MSc, התחלתי לעבוד במכון למחקר המטולוגיה בלנינגרד וחקרתי את הוויסות האלקטרומגנטי של אספקת הדם ללב ולמוח. אבל ככל שעבדתי, למדתי וחקרתי, נוכחתי לגלות שהמדע וההשכלה אינם מספקים תשובות לשאלה הגדולה ביותר שלי: "מה הטעם בחיי?". מתוך תקווה שאולי בישראל אמצא תשובה לשאלותיי, החלטתי להשקיע את כוחי בעלייה לארץ ישראל. חזרתי לעיר הולדתי ויטיבסק מתוך מחשבה ששם יהיה לי קל יותר להשיג אשרת עלייה.

בשנים אלו עבדתי כמהנדס אלקטרוניקה במפעל בעיר והכרתי את מי שתהיה אשתי ואם שלושת ילדיי, אולגה גונגריידר. אולגה ואני נישאנו ב-1972, ולאחר ארבע שנים בהן הייתי מסורב עלייה ובתום מסע מייגע ולמוד תלאות, עלינו לישראל בשנת 1974 יחד עם בננו הבכור, אורי, והשתקענו בעיר רחובות. בארבעת השנים הראשונות עבדתי כמהנדס בחיל האוויר, ובשנת 1978 עזבתי את משרתי בצבא והתחלתי לנהל מרפאת שיניים ברחובות יחד עם אבי, שעלה בתקופה זו לישראל, יחד עם אמי, אחי הקטן ומשפחתו.

לאחר שנים רבות של חיפוש אחר מורים שונים ותורות שונות שיוכלו לתת לי מענה לשאלותיי על קיומנו בעולם ועל מטרת חיינו, מצאתי לבסוף את המורה שלי, הרב"ש. שהיתי במחיצתו החל משנת 1979 ועד לפטירתו בשנת 1991. לאחר שהבנתי את גדולתו של הרב"ש, נוכחתי לראות כי הוא היה "המוהיקני האחרון", המקובל האחרון בשרשרת המקובלים הגדולה שנמשכה דורות. לכן מיד מיהרתי לעזוב את ניהול מרפאת השיניים, וביחד עם משפחתי עברנו לגור בבני ברק, ליד בית הכנסת אשר הנהיג הרב"ש. כך נהייתי לעוזרו האישי ותלמידו, ולא משתי ממנו במשך כל אותה עת. את שלושת ספריי הראשונים בשפה הרוסית כתבתי ופרסמתי בעידודו כבר בשנת 1983.

לאחר הסתלקותו של הרב"ש, התחלתי לפתח את הידע שקיבלתי ממנו ולפרסם אותו ברבים, כפי שהנחה אותי. ראיתי בכך המשך ישיר לדרכו של מורי. וכן כתבתי את עבודת הדוקטורט שלי (PhD) בפילוסופיה וקבלה במכון לפילוסופיה אשר באקדמיה הרוסית למדעים במוסקבה. היקף לימודיי הנרחב הובילו לקבלת התואר פרופסור לאונטולוגיה ותיאוריית הידע, שהוענק לי על ידי הוועדה האקדמית האינטר-דיסיפלינרית העליונה של הפדרציה הרוסית.

בשנת 1991 הקמתי על שם מורי הרב"ש, את קבוצת "בני ברוך", קבוצת מקובלים הלומדת ומיישמת בפועל את דרכם של בעל הסולם והרב"ש. בשנת 1995, לפי ציווי המקובלים להתחיל להפיץ את חכמת הקבלה ברוב עם ולכלל האנושות, הקמתי את ארגון "קבלה לעם" – ארגון ללימוד ולהפצת חכמת הקבלה.

כיום "קבלה לעם" היא ארגון בינלאומי ענף, הכולל כשני מיליון תלמידים בארץ וברחבי העולם, שרבים מחבריה עוסקים במחקר, בלימוד ובהפצת החכמה. אני חש חובה להמשיך את דרכם של מורי הרב"ש ושל אביו "בעל הסולם" – להפיץ את חכמת הקבלה ברבים ללא שום הגבלה, ולכל מי שחפץ בכך. אינני בא לחדש דבר אלא רק לפשט ולהסביר את כתביהם של מוריי לבני הדור החדש. בדרך זו, אני מקווה שאעזור להוציא את חכמת הקבלה מהמסתור ולהביא להתפשטותה הכל-כך נחוצה בקרב ההמון, כפי שציווה בעל הסולם בספריו. כך גם הורה לי הרב"ש, וכך אני משתדל לעשות כמיטב הבנתי. לתהליך זה יש חשיבות מכרעת לעתיד ישראל והעולם.

חכמת הקבלה, כפי שהגדירו אותה גדולי המקובלים, היא שיטת תיקון האדם והעולם. מכיוון שכיום האנושות שורה במשבר עמוק וזקוקה לה כמו אוויר לנשימה – הרי היא מתגלה. אחד השלבים הראשונים הוא "ניקוי" חכמת הקבלה האותנטית מכל הגשמה. חשוב לטהר אותה מכל הסטיגמות המוטעות שדבקו בה במהלך השנים, מפני שהקבלה האותנטית קשורה במאומה למיסטיקה וגם לא לדת. היא אינה עוסקת ברפואות, בסגולות, בקמעות, במים קדושים, בחוטים אדומים או במדיטציות. חכמת הקבלה היא חכמת החיבור.

* התוכן מבוסס על שיחות המועברות על ידי הרב ד"ר מיכאל לייטמן, והוא נכתב ונערך בידי תלמידיו.

4 comments

  1. איך אתה קשור למשפחת לייטמן?

    תודה רבה

  2. שלום נתנאל,
    שאלות לרב לייטמן אפשר לשלוח למוקד "קבלה לעם" דרך טל' 1-700-509-209, או דרך המייל info@kab.co.il.
    בברכה, ​רונית שי – מנהל​ת הבלוג​ של הרב לייטמן

  3. דיאנה ארליך

    שלום, איך ניתן ליצור קשר עם הרב .בטלפון או לקבוע פגישה?

  4. שלום דיאנה,
    שאלות לרב לייטמן אפשר לשלוח למוקד "קבלה לעם" דרך טל' 1-700-509-209, או דרך המייל info@kab.co.il.
    בברכה רונית שי – מנהלת הבלוג של הרב לייטמן

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest