דף הבית / משבר עולמי / אובמה נתקל בסירוב – בינתיים

אובמה נתקל בסירוב – בינתיים

ידיעה: "הקונגרס בארה"ב סירב לבקשתו של הנשיא ברק אובמה להעלות את תקרת החוב הלאומי ב-1.2 טריליון דולר נוספים. התנאים שבהם הרפובליקנים הסכימו להעלאת התקרה בחודש אוגוסט, לא קוימו.

אולם הנשיא אובמה יכול להעביר את ההחלטה. ההצבעה הייתה לצורך ייצוגי, מציינים הפרשנים. הכול מתואם, כותב ה-Christian Science Monitor – העלאת תקרת החוב הינה בלתי נמנעת, והדבר מאפשר לרפובליקנים להצביע נגדה".

התייחסותי: הרי כולם מבינים שלא קיימת דרך אחרת. רק שכל אחד צריך להראות את חלקו במשחק. לפני שהם יתחילו להסתכל על העולם, על עצמם, על הכלכלה, דרך "המשקפיים האינטגרליים", הם לא יבינו מה הפיתרון.

מצב האנושות הוא כזה: הרשת המקשרת בינינו היא רשת אינטגרלית. כולנו תלויים זה בזה, אך כל אחד מאיתנו הוא אינדיבידואליסט ואגואיסט שדוחה את הקשר הזה. הסתירה הזאת לא רק שאינה מאפשרת לנו "לשלוט", אלא אפילו להתאים למערכת השליטה החיצונית של הטבע (מערכת ההתפתחות האבולוציונית של החברה).

לקראת סוף המאה ה-20 האנושות התפתחה באגואיזם אינדיבידואלי ונסגרה בתוך המערכת האינטגרלית האחידה, שמתקיימת, ללא שום קשר לרצוננו, לפי חוק הערבות ההדדית הטוטאלית – התלות הטוטאלית.

כל עוד אנחנו, חלקי המערכת הזאת, נמצאים בהתאמה אליה, אנחנו מרגישים בנוח, בהרמוניה עם עצמנו ועם העולם, ולפי מידת חוסר ההתאמה אליה, אנחנו מרגישים ייסורים ומשברים.

יש לנו בחירה ודרך אחת – ללמוד בעצמנו להשתנות בהתאם למערכת הזאת ולהיות מאושרים. אחרת, אם נמשיך להתעקש, נרגיש את חוסר ההתאמה הגובר, עד שהוא יגרום לנו להחכים. בינתיים אובמה מוביל אותנו בדרך העקשנות.

ידיעות קודמות בנושא:
ההתאבדות המשכרת
למטה ירצו, למעלה יוכלו
פרידה מהאגו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest