דף הבית / כלכלה / כסף / אובמה יכול להבטיח, אבל אין לו את המשאבים

אובמה יכול להבטיח, אבל אין לו את המשאבים

דעתו של הכלכלן מיכאיל חזין: "אין לאובמה משאבים, אבל הוא מסוגל לדחות את המשבר עד תחילת שנת 2012. אובמה נשא נאום, הבטיח כסף ומקומות עבודה, אבל מאיפה הארגונים שייצרו את מקומות העבודה הללו יקבלו הכנסות?

הדבר הכי חשוב בכלכלה המודרנית הוא הביקוש של הסקטור הפרטי. מדד המכירות נופל – 1% מהתל"ג בחודש. ומכאן ניתן להסיק דבר פשוט מאוד: – אובמה יכול להבטיח, אבל אין לו את המשאבים. על רקע הביקוש היורד, נאיבי לדבר על גידול בכמות מקומות העבודה. לאובמה יש תקציב, אבל הוא לא יכול להגדיל אותו הרבה – הרפובליקנים לא ייתנו לו.

כל ההטבות יספיקו לאובמה בקושי לחודשיים. עוד מעט יגיע נובמבר, ואחריו יתחיל חג המולד וראש השנה, וקבלת ההחלטות המסובכות תדחה לתחילת 2012. אבל עד מאי, שאז ניתן יהיה להתחיל את ההנפקה הרצינית, יישארו רק 5 חודשים. אובמה יכול לדבר בביטחון על כך שיש לו משאבים להמשיך עד תחילת 2012. אך נשאלת שאלה אחרת: מה יהיה הלאה?

בהתחלה, אפשר להפעיל לחץ על השווקים הפיננסיים של אירופה ושל אזורים אחרים. הם כבר הופכים לכלי שרת. ואחרי זה – נחיה ונראה".

התייחסותי: ובינתיים המשבר מתפתח, הרי ההתפתחות שלנו ממשיכה לפי תכנית האבולוציה, בקצב הולך וגובר, והטבע יאלץ אותנו להפסיק לשחק ב"מונופול", ולהציע פתרונות מציאותיים להצלה!

ידיעות קודמות בנושא:
מהי תקוותו של אובמה?
אובמה הציב אולטימטום
ארהʺב ממשיכה לחוות משבר כלכלי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest