דף הבית / אקטואליה / אובמה – איסור על נשק 

אובמה – איסור על נשק 

הערה: נשיא ארה"ב, ברק אובמה, בכה בשידור חי כשדיבר על הצורך להנהיג חוקים נוקשים למכירת נשק, להדק את הפיקוח ולאסור על קניית נשק דרך האינטרנט.

תשובתי: מה ישתנה אם ייאסרו על מכירת נשק, אם לכל אחד יש שם כבר מספר כלי נשק? האם קשה להשיג אקדח? הרי אפשר לקנות אצל כל אחד. פעם נכנסתי למרתף קטן בניו יורק, שהסתבר שמכרו בו נשק, כולל תותח קטן. בבקשה, תקנה. אין צורך באישור ולא בשום דבר, רק תביא כסף.

שאלה: כלומר איסור על נשק אינו מהווה פתרון לבעיית הרציחות ההמוניות בארה"ב?

תשובתי: בוודאי שלא, אין קשר בין אחד לשני. רציחות המוניות זו תוצאה של העדר חינוך נכון של האוכלוסייה. אם אין חינוך, אז שום חוקים לא יעזרו. ואם תצמיד לכל אזרח שוטר, גם הוא יהיה קשור לזה.

צריכים לעצב את האנשים מגיל צעיר ולעשות כך שהצעירים האלה באמת יגדלו ויהפכו לבני אדם ויבינו כיצד לתקשר בצורה נכונה זה עם זה. צריך ללמד אותם שיעורים על סבלנות: נניח שצועקים עליי עכשיו ואילו אני מקשיב בצורה רגועה, מחייך בחזרה וחולק בזהירות על הדברים – אימון כזה הוא הכרחי. צריך ללמד אותם פסיכולוגיה, לגלות את טבע האדם, את מערכת היחסים ההדדיים בינינו. כיצד לשתף פעולה באופן הדדי זה עם זה, איך לסובב כל מצב כך שיהיה טוב גם לאחר וגם לי, מפני שמצידו תגיע תגובת נגד זהה.

שאלה: כלומר נקודת ההתחלה זה החינוך?

תשובתי: אך ורק חינוך. המצב נובע מהרע הלא מאוזן שטמון באדם. חינוך זה הדבר העיקרי, אבל הוא אינו מסתכם בשמיעה בבית הספר של הוראות משעממות, אלא בקבלת חינוך נכון דרך לימודים מעשיים, במיוחד דרך תרגילי משחק של מצבים מהחיים. כך האדם יתרגל לשחק עם האגו שלו בכל מיני מצבים והכול יהיה בסדר.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 6.1.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest