דף הבית / אהבה / אהבה ממעוף ציפור

אהבה ממעוף ציפור

אין דבר חזק יותר מקשר בין גבר לאישה שנהיו קרובים זה לזה. כל אחד מאיתנו, מהילדות, חולם למצוא אהבה, להרגיש אהוב, לטבול בחיבוק של חום שעוטף אותו מכל הצדדים. את העדנה האימהית הזאת אנחנו מחפשים במשך כל החיים.

לא משנה מי אתה ומה אתה, האם אתה צעיר או זקן, נאיבי או בעל ניסיון חיים, נשוי או לא – מערכת יחסים זו מאחדת את כולנו כמכנה משותף. תפקידה של האהבה והשפעתה, גדולה יותר מכל דבר אחר: הבעיות במשפחה באות לידי ביטוי בעבודה, בבריאות, ובהיבטים אחרים של חיינו. אין דבר חזק יותר מהקשר הזה, או הרצון אליו, או קריסתו. כל החיים שלנו מסתובבים סביב האהבה.

בואו בהתחלה נתרחק מעט מריבוי הפרטים וננסה להעיף עליה מבט, כמו שאומרים, "ממעוף ציפור" …

האדם, מטבעו, צריך להיות תמיד בסביבה. הסביבה הגלובלית שלנו זה כדור הארץ, הטבע, מקום המגורים, התנאים הפיזיים של הסביבה. כל זה מאפשר לנו לגדול ולהתפתח.

החיים שלנו מתחילים מזרע זעיר ברחמה של האם. כאן, במקום הבטוח ביותר שהטבע הכין עבור האדם, מסופקת לו תמיכה מלאה: הוא לא צריך לעשות שום דבר, כל המערכות הנחוצות פועלות עליו.

ואז, לאחר שהוא נולד, התינוק מגיע אל זרועותיהם האוהבות של הוריו וקרוביו שמטפלים בו. בהיותו חסר אונים, הוא תלוי בהם לחלוטין. כך האהבה ממשיכה בתפקידה: אם קודם הטבע שמר על האדם, עכשיו הוא מוגן על ידי משפחתו.

לאט לאט הוא גדל, קם על רגליו, כאילו עטוף במעטפת של דאגה כללית שמבוססת על חוקי המדינה והחברה האנושית. בזמן הגדילה האדם זוכה ליחס מיוחד, חם ולבבי.

ואז הוא גדל, והוא זקוק לסביבה עוד יותר חזקה ואמינה. הרי, מתעוררות אצלו בעיות חדשות. נראה שהוא הפך להיות חופשי ועצמאי, כאילו הוא לא זקוק לאף אחד, לא תלוי באף אחד… אבל במציאות זה לא כך. אין זה מקרה, שאמרו הקדמונים שאחרי שאדם עוזב את בית הוריו, הוא חייב "להידבק" לאשתו, כלומר, להקים משפחה, כדי שמערכת היחסים בה תהיה חזקה וארוכת טווח בצורה מספקת כדי לטפל בצאצאים.

בבעלי החיים טמונים על ידי הטבע דפוסי התנהגות שונים ומגוונים: יש כאלה שמתחברים באופן אקראי, ולאחר מכן הנקבה מטפלת בצאצאים, בעוד שהאחרים מגדלים את צאצאיהם יחד. עם זאת, אנחנו, בני האדם, מחויבים לשמור על קשר במשך שנים רבות כדי להעמיד את הילדים על רגליהם, לפחות למשך עשרים השנים הראשונות, עד שהם מקימים משפחות משלהם.

כך, ההתקשרות, החיבור שלנו, מעצם טבעם, חייבים להיות לטווח ארוך, ועלינו לעבוד על כך הרבה, כאילו לבנות את המשך הרחם האימהי בצורת עריסה, גן ילדים, בית ספר, בית משפחה…

את כל זה אנחנו חייבים ליצור עבור ילדינו באופן עצמאי, ולכן אנחנו זקוקים לקשר חזק, אמין ורבגוני כדי לאפשר לבני הזוג וקרובי המשפחה להשלים אחד את השני. לאחר מכן, על ידי זה שהם מתלכדים, הם יוצרים את הסביבה הנכונה עבור המשפחה החדשה והתינוקות שנולדים בה.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 213, 22.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
סוד האושר שלנו
המשפחה כמרכז הבריאה
מבט על המשפחה מהגובה של הטבע הגלובלי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest