דף הבית / אהבה / אהבה ממבט ראשון

אהבה ממבט ראשון

הערה: פסיכולוגים אמריקאים טוענים שלא קיימת אהבה ממבט ראשון, אלא אהבה יכולה להופיע "ממבט רביעי". עוד הם אומרים, שלצורך עיצוב הזיכרון הרגשי חייבות להיות לפחות שלוש פגישות, ולכן במהלכה של הפגישה הרביעית כבר יכולה להופיע אהבה.

תגובתי: אינני יודע למה בדיוק מתכוונים הפסיכולוגים במושג "אהבה", אם למשיכה רגשית או למשיכה הורמונלית, להתאמה אינטלקטואלית או לקירוב לבבות.

הערה: בנוסף, הם טוענים שאהבה אמיתית מתחזקת ונתמכת רק בעזרת מחשבות חיוביות ונעימות על בן או בת הזוג. זה אומר, שצריכה להספיק להיווצר תמונת התרשמויות רצויה אודות האדם, לכן הם סבורים ש"בפעם הרביעית היא תיווצר".

תגובתי: היום אומרים כך ומחר יגידו אחרת. בכל הנוגע לרגשות אנושיים, מדובר בתגובה כימית בלבד הנמצאת ברמות העמוקות ביותר של התת מודע. זהו משחק של הורמונים, שאותו אנו מכנים "אהבה". קיימות סיבות רבות ותנאים שונים לכך שאדם אחד יימשך  פתאום לאדם אחר, והאדם בעצמו אינו יכול להסביר זאת, מפני שאינו מבין איך ומה קורה לו. לכן לא ניתן לבסס מסקנות בנושא זה באופן מדעי, רציני. אני יכול לומר רק דבר אחד, אהבה זו התחייבות, תלות, הודיה, זהו מצב הדדי בין אנשים שמבינים עד כמה הם קשורים זה לזה, כמה הם עשו זה למען זה וכמה עוד הם יכולים לעשות. תלות ותמיכה כזו ביניהם, קרבה גדולה כזו ששניהם מהווים כביכול המשך זה של זה, נקראת "אהבה". אין לזה כל קשר למין, לתשוקה או למשיכה ביניהם מכל סוג. את זה בדיוק מסבירה חכמת הקבלה ואנו המקובלים מחנכים לזאת את האנושות במשך שנים.

"אהבה" נקרא מצב שבו האדם מקבל את רצונותיו של האהוב במקום את רצונותיו שלו וממלא אותם על פני רצונותיו. ב"אהבה חלוטה", האדם אף מקבל וממלא את רצונות האהוב על אף שהם בניגוד לרצונותיו, אך זוהי כבר דרגת יחסים אחרת לחלוטין.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 24.8.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest