דף הבית / אהבה / אהבה מאין ברירה

אהבה מאין ברירה

photo_rav_gh70_143.jpg מתוך שיעור הקבלה היומי 22.3.09

לשיעור מלא: audio.gifאודיו | video.gifוידיאו

אפשר לומר שאנו מקיימים את הכלל "ואהבת לרעך כמוך" מאין ברירה. כי אנחנו כבר נמצאים באותו המעגל, באותה הספֵרה שבה פועל החוק הזה, ומקיימים הכול לפיו, מתוך ש"לא נידח ממנו נידח", ו"אין עוד מלבדו".

אלא שמתוך חוסר הרצון שלנו לקיים את החוק הזה, אנחנו מרגישים את עצמנו במצב של ייסורים. זאת אומרת, שהמצב האמיתי, שבו אנחנו נמצאים כעת, נסתר מאיתנו. בתוך המודעות שלנו, בתוך הרצון שלנו ובתוך ההרגשה שלנו קיימות מספר דרגות של הסתרה או ערפול, כך שאנחנו מרגישים את עצמנו כנמצאים ב"עולם הזה", ולא במצב האמיתי, של "ואהבת לרעך כמוך", של אהבה והשפעה מוחלטת.

והגיע העת שנבין יותר את מהות העניין. קודם כל, צריך להבין שהמחויבות שלנו לכלל הזה קיימת בפועל. ושנית – שאנחנו בכוונה נמצאים במצב ההפוך ממנו, כדי שנכיר את גדלותו של מצב זה, את חשיבותו ואת האוניברסאליות שלו.

ככתוב: "הכל ערוך מכל מראש, וכל נשמה ונשמה, כבר נמצאת בכל אורה וטובה ונצחיותה. רק עבור "נהמא דכיסופא" יצאה הנשמה בסוד הצמצומים, עד שמתלבשת בגוף העכור, ורק בסגולתו, היא חוזרת לשורשה לטרם הצמצום, ושכרה בידה מכל המהלך הנורא שעשתה, שכללות השכר הוא הדבקות האמיתי" (אגרת כ"ה, כתבי בעל הסולם, עמ' 714).

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest