דף הבית / אהבה / זוגיות / אהבה ושנאה תחת מיקרוסקופ

אהבה ושנאה תחת מיקרוסקופ

laitman_2008-12-07_6456.jpg

מחקר שנעשה על ידי גנאדי סימקין, ד"ר לביולוגיה מאוניברסיטת מוסקבה: בפניו של ילד ישנם מיליוני תווי פנים של אביו ושל אימו, אך כל אדם רואה רק את התווים שנעימים לו. זהו מנגנון שימור המינים. הטבע הכניס באדם משיכה לתכונות של המין ההפוך ברמה הגנטית. לכן, בנישואין ללא אהבה לא יוצאים צאצאים מושלמים.

מדוע אנשים מתאהבים זה בזה? – לטבע אין רגשות, והמטרה העיקרית שהוא מעמיד לפני כל מין היא לשרוד, כלומר, להסתגל לכל השינויים של הסביבה, ולהעביר תכונות מועילות חדשות לדורות הבאים. הדור הצעיר צריך להיות בריא ככל האפשר, וזה תלוי בהתאמת ההורים. בריאותם התקינה היא בכלל לא התנאי העיקרי. העיקר הוא, שעליהם להתאים ברמה הגנטית.

הטבע הבליט כלפי חוץ את הסימנים של ההתאמה הגנטית, זהו מכלול הנתונים של האדם: תווי פניו, מבנה גופו, תנועות ידיו, טון דיבורו – סימנים רבים שפועלים בתת ההכרה ומוכיחים ש"זהו בן הזוג שלי". הם גורמים לנישואין מאהבה. מפני שאהבה זהו מנגנון טבעי של משיכה בין בני זוג המשלימים זה את זה.

אחר כך אולי יסתבר, כי בני הזוג אינם מתאימים זה לזה לפי נתונים אחרים שחיוניים לחיים מאושרים בצוותא – אופי, אינטלקטואל, רקע חברתי (נתונים נרכשים). מגיעה אכזבה והנישואין מתפרקים. אבל העסק נעשה, יש צאצאים, וכל היתר לא חשוב לטבע.

אנחנו סורקים את הצורה החיצונית של בן הזוג, בוחרים מתוכה את התכונות המשלימות שלנו. כך אנחנו בוחרים חברים וגם את מי שצריך להתרחק מהם. כך נוצר הקשר לבעלי חיים מסוימים.

התייחסותי: הכול נעשה על פי חוק הטבע העיקרי – חוק השתוות הצורה, ובהתאם לחוק הזה כל מרכיבי הטבע שואפים להשתוות הצורה עם הבורא, לדבקות עימו.

ידיעות קודמות בנושא:
התאמה ביולוגית
אנחנו נמשכים לדומים לנו
הפכים אינם נמשכים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest