דף הבית / אהבה / אהבה אמיתית

אהבה אמיתית

שאלה: מה זאת אהבה? האם זה כוח, שדה, אנרגיה?

תשובתי: זהו כוח שמכוון מהאדם החוצה. תכונת השפעה, כוח השפעה, זהו כוח האהבה. כאשר אני מעריך משהו שנמצא מחוצה לי, גבוה ממני, זה נקרא אהבה כלפי המצב הזה, כלפי הרצון הזה או כלפי האדם הזה, לא חשוב איך נכנה זאת.

שאלה: על פי חכמת הקבלה, אהבה זו התגלות של אהבה ושנאה בו זמנית, שלא כמו בעולם שלנו, שבו יכול להתגלות יחס של אהבה או יחס של שנאה?

תשובתי: כאשר מצבים של "אהבה" ו"שנאה" קיימים בנפרד זה מזה, הם לא מציאותיים, הם מומצאים על ידינו. הם ניתנים לנו רק כדי שנעבור אותם ונשיג את המצב האמיתי, הדומה לחוקי הפיזיקה לפיהם לא יכול להיות מינוס ללא פלוס או פלוס ללא מינוס.

לא קיימת אהבה ללא שנאה, ולא קיימת שנאה ללא אהבה. הן נבנות זו על גבי זו, ואנחנו משתמשים בהם כמצבים שנקבעו וניתנו לנו על ידי הבורא.

אלה תכונות ריאליות מאוד שאותן עלינו לספוג לתוכנו ולהתקיים עם שתיהן יחד. במצב זה אני מבין את כל המינוסים והפלוסים שבי ובאדם אחר. אני מבין שהם נקבעו עבורנו וניתנים לנו על ידי הבורא. אנחנו מעמידים את הבורא בינינו ורק אז משיגים איזון הדדי במערכת הזו, כאשר אני, האדם האחר והבורא בינינו. אז, הווה, עבר ועתיד משלימים הדדית זה את זה, כמו במערכת אינטגרלית שלמה. מצב שבו אני מגלה איזון מלא של כל התכונות המנוגדות, נקרא "אהבה". זהו מצב מיוחד מאוד של איזון אידיאלי של המערכת.

מתוך שיעור וירטואלי, 6.08.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest