דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / אדם היה הראשון שפרץ את תקרת העולם הזה

אדם היה הראשון שפרץ את תקרת העולם הזה

שאלה: מהי המשמעות הקבלית של ראש השנה, של השנה החדשה?

תשובתי: ראש השנה זו התחלה חדשה. וחכמת הקבלה זו חכמת החיים, שכוללת את החכמה של היקום, חכמת הבריאה. מפני שהיא מדברת על כל הטבע, על הבריאה הכללית: לא רק על העולם שלנו, אלא גם על כל העולמות העליונים שנמצאים מעליו. האנושות בינתיים לא יודעת שום דבר על מה שקיים מעבר לגבולות העולם הזה, אבל כבר מתקרבת להשגה הזאת.

ראש השנה הוא יום בו נברא האדם הראשון, אדם. בדיוק את האירוע הזה אנחנו חוגגים ביום הזה, בריאת האדםאבל נשאלת השאלה, איך יכול היה להיברא אדם לפני 5,775 שנה, אם ידוע שבני אדם חיו כבר אלפי שנים לפני כן. זה מוכח על ידי חפירות ארכאולוגיות וכתובות עתיקות על סלעים ששרדו עד ימינו. נמצאו המון ראיות לקיום האדם בתקופת האבן, בתקופת הברונזה, בתקופת הברזל. כלומר, יש הוכחות חותכות שבני אדם הופיעו הרבה לפני 5,775 שנה. וכמובן שחכמת הקבלה מסכימה עם זה, היא רק מוסיפה, שאדם היה הראשון שהפך להיות "אדם".

בעולם שלנו יש שלושה סוגים של נבראים: הטבע הדומם, צמחים וחיות. האדם גם שייך לעולם החי. האמת, שיש לו רגש ושכל יותר מפותחים, הוא בונה לעצמו בתים יותר נוחים מאשר מאורות של חיות, מפתח מסחר, תעשייה, חוקר את העולם שסובב אותו, אבל ספק אם זה עושה את החיים שלו יותר מאושרים מאשר החיים של החיות. לפי כל הסימנים האדם מהווה רק חלק מעולם החי.

חכמת הקבלה אומרת, שאדם היה אותו אדם כמונו, שחי לפני 5,775 שנה. אבל הוא נחשב לאדם הראשון, מפני שהיה הראשון שגילה את סוד החיים וגילה בשביל מה אנחנו חיים, למה נבראנו ומה יש מעל לחיים שלנו בעולם הזה. הוא היה הראשון שפרץ את התקרה של העולם הזה, לעולם יותר עליון. כי העולם שלנו זה העולם הנמוך ביותר מכל העולמות, כפי שאדם גילה. קודם לכן אפילו לא ידענו על כך, ואילו אדם סיפר על כך לאנשים אחרים לאחר שחדר לעולם העליון. אדם העביר לתלמידיו את החכמה שגילה על העולם העליון ואת הנהגתו עלינו. הוא סיפר על סוד החיים: על כך שלחיים יש משמעות ומטרה.

החיים שלנו הם בעלי ערך עליון, מפני שהם מאפשרים לנו, על ידי פעולות מיוחדות, לפרוץ החוצה מהעולם שלנו לעולם העליון. ולשם כך ניתנו לנו החיים הגשמיים האלה, כדי להשיג בתקופת חיינו את העולם העליון, ולהפוך לבני אדם בעקבות אדם, כלומר להיות "בניו של אדם". אדם נקרא האדם הראשון, מפני שהיה הראשון שעלה לדרגה הבאה, לעולם העליון, בו הפך להיות "דומה" לבורא, לכוח העליון שפועל שם.

מתוך תוכניתי ברדיו 103FM, בתאריך 6.9.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest