דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אגו, שסחוט כמו מיץ מלימון

אגו, שסחוט כמו מיץ מלימון

לפני כמה שנים, אם היית שומע ממני על הרוע של האגו, היית חושב שאני פשוט מטיף לך מוסר. עכשיו, כאשר נוצר בינינו קשר, אז ההרגשה הזאת של התלות באגו שלך נמסרת לך. עוד מעט אתה תתחיל להרגיש שממש נמאס לך להיות עבד של פרעה ולשרת אותו.

אחר כך יתחילו הנבואות וההליכות, כמו למשה: "בוא אל פרעה", ובהמשך הכול יתקיים בדיוק כמו בסיפור. אתה תרגיש איך פרעה לוחץ על עָם ישראל, מעמיס עליו יותר ויותר עבודה, האגו מביא לך רע, החיים האלה עוברים ללא תועלת. כל הפירות מעבודתך הולכים לפרעה, הכול נבלע בו. וכמה שלא תנסה לתקן משהו, לא ייצא לך מזה כלום.

בעיקרון, היית רוצה קצת להחיות ולשמח את הנשמה שלך, אבל כלום לא מסתדר. עוד מעט המשבר יופיע בכל מקום, גם באמריקה וגם באירופה. אבל אפשר לא להגיע עד למצב כזה, אלא לעשות את כל הבירורים ברגש ובשׂכל, ולא בחומר הגס. הבעיה היא בזה, שאנשים לא שומעים לאזהרות.

אפשר לצאת מהאגו מבלי לחכות למכות מצרים, על ידי זה שמפתחים רגש ושׂכל. אבל בכל מקרה, זה לוקח זמן, ואז עוברים עליך לא מעט גלים, כי אי אפשר על ידי גל אחד, בפעם אחת, להתגבר על האגו. גל אחד גדול היה מטביע אותך, ולכן מחלקים אותו לכמה גלים קטנים.

כאן נדרשת סבלנות, אבל סבלנות נקרא, שצריך להצטייד בכל האמצעים שעומדים לרשותך: חיבור עם החברים, עם המורה, יחד עם לימוד והפצה. כך אפשר לזרז בצורה חזקה מאוד את הזמן.

שאלה: זה נורא לגלות שמישהו כל הזמן דופק ומכה אותך, ואתה אפילו לא מרגיש שהאגו חי בך כחלק ממך עצמך. למה לא נותנים לנו לראות אותו, כדי לבקש להשתחרר ממנו?

תשובתי: אתה תבקש, אבל זה לא יעזור לך, כי זו תהיה בקשה אגואיסטית. אתה רוצה לראות את המנוול הזה שמרמה אותך כל החיים שלך ולהרוס אותו? אבל זה יצליח רק כאשר אתה תבקש את זה כדי להגיע לבורא. אז יראו לך את המנוול הזה, אחרת לא.

משה, "הנקודה שבלב", צריכה לבוא אל פרעה ולסגור איתו את החשבון. אחרת, אתה פועל למען התועלת שלך, בכך שרוצה להיפטר מהעבודה הקשה, ממי שמרמה אותך.

דרוש חומר תגובה, כמו בניסוי כימי, שמאפשר לבדוק את ההרכב, בכך שמסנן, מפריד אותו לכמה מרכיבים. אם אתה רוצה לגלות ולראות את האמת במצרים, אז זה אפשרי, רק בכך שתשתדל להפוך לאחד שלם עם הקבוצה. אז אתה תתחיל להרגיש, מה זה נקרא ללכת נגד פרעה. כבר במצרים תופיע אצלך כזאת תגובה או מכשיר, שיאפשר להבדיל ולהבהיר איפה פרעה ואיפה מה שלמעלה ממנו.

כי אתה אף פעם לא עובד ישירות כלפי הבורא. במצרים זה בכלל בלתי אפשרי. לכן אתה עובד ביחס לקבוצה, שנקראת "עָם ישראל". תתחיל לחבר את כל החברים שלך במצרים, שכך נקרא היום כל העולם הזה. ואז אתה תראה איפה כוח ה"קליפה" ואיפה ה"קדושה", איפה פרעה ואיפה לא.

כל מה שמפריע לאיחוד, זה פרעה. כך אתה תגלה אותו יותר ויותר, עד לעשר מכות מצרים. וכל המכות האלה שייכות לחיבור המתגבר. ובסופו של דבר אתה תבין, שאתה חייב לצאת ממצרים.

אבל זה אפשרי רק על ידי כזה חיבור, כאשר אתה סוחט מהקבוצה את כל הפרעה, כמו מיץ מלימון. כל האגו נוטף החוצה ונשארת רק הקבוצה. אז הקבוצה הזאת חייבת להתמלא בכוח ההשפעה, דבר שאי אפשר לעשותו במצרים, ולכן היא יוצאת ממנה.

כל העבודה נעשית רק על החיבור. אי אפשר לעבוד ישירות נגד פרעה, אתה רק מזמין עליו מכות על ידי החיבור עם החברים. עשר מכות תואמות לעשר ספירות. בכך שאתה עולה יותר ויותר גבוה מספירה לספירה, לעוצמת חיבור יותר ויותר גדולה, אתה מזמין את האור העליון שפועל ומשפיע על פרעה ומסנן את האגו.

מתוך שיעור לחג הסוכות, 08.10.2014

ידיעות קודמות בנושא:
אחיזתו החזקה של פרעה
רק תגיד, מה אתה רוצה?!
הפרעה שלי הוא שסובל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest