דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / "אבקת הקסמים" שמחברת בין ההפכים

"אבקת הקסמים" שמחברת בין ההפכים

שאלה: ערבות הדדית פירושה דאגה הדדית וחיבור. כיצד אתה מחבר כאן את הקטבים ההפוכים והמנוגדים?

תשובתי: כפי שכתב בעל הסולם, כל אחד יכול להישאר בדתו, באמונתו, בתרבותו ובהשקפתו. זה לא חשוב. מעל כל זה, אנחנו, כאיברים של גוף אחד, יכולים להיות הפוכים זה מזה, בעלי דעות שונות, ויחד עם זאת להתאחד למה שמחייב אותנו הטבע הכללי.

שאלה: במה יתבטא החיבור אם אנחנו נשארים בדעות שונות?

תשובתי: בכך שנשתדל שכל הפעולות שלנו תמיד יביאו אותנו לערבות ולחיבור.

שאלה: אם אני הולך בכיוון אחד ואתה בכיוון שני, משמע שאנחנו הולכים בכיוונים שונים! וכך קורה היום עם כולם.

תשובתי: בשביל מה לנו ללכת בכיוונים הפוכים? בוא נחבר את הכיוונים!

שאלה: אז כיצד נחבר ביניהם אם אני רוצה ללכת בכיוון אחד ואתה בכיוון שני? אני חושב שבצורה כזאת יהיה לנו טוב ואתה חושב שבצורה אחרת.

תשובתי: כיוון שאתה בנוי בצורה כזאת ואני בצורה אחרת. כלומר, אנחנו מלכתחילה, מהטבע, שונים ואפילו הפוכים זה מזה. אבל אנחנו נותנים עכשיו לכל אחד חינוך ברוח הערבות. כלומר, אנחנו מחייבים אותך, למרות ההופכיות שלנו, לשבת יחד ולחפש את הדרך להשתמש בהפכים האלו עבור ההצלחה שלנו, לתועלת העסק המשותף. וכך עד שנגיע למצב שבו נראה שגם הפעולה שלך, על אף שהיא הייתה מכוונת כביכול לכיוון ההפוך מהפעולה שלי, גם היא תורמת את חלקה לערבות שלנו.

לא יכול להיות אחרת! בטבע הכול בנוי בצורה כזאת. הוא כולו מורכב מכוחות ופעולות המנוגדים זה לזה, אך בסופו של דבר, כולם עוזרים להגיע לאיזון.

האם הזאבים והכבשים פועלים באותו הכיוון, כשאלה אוכלים את אלה?! אז מדוע זה קיים בטבע? האם ה"פלוס" וה"מינוס" לא הפוכים זה מזה, האם כל אחד לא פועל בכיוון משלו? ומה עם לחץ הוואקום, המשיכה והדחייה?

בכל דבר קיימים שני הפכים. אין תכונה שלא תהיה תכונה הפוכה ממנה, אחרת היא לא הייתה יכולה להתקיים. לא נוכל להגיע לערבות, אם לא יתחברו בתוכה כוחות מנוגדים שונים. הערבות היא כמו בלון שמנפחים ומחזיקים בו את כל הכוחות המנוגדים הללו.

אנחנו צריכים לאסוף את כל הכוחות שישנם במדינה, בעם, בחברה ובכל אדם. גם כל אדם בפני עצמו קיים בזכות ריבוי הכוחות המנוגדים. וכדי שכולם יתחילו לפעול בכוחות משותפים, מה שיאחד ביניהם יהיה חוק הערבות הכללי, שנמצא למעלה מכולם.

אני אגיד משפט שאולי יחבר בין הקצוות ויביא את הכול לשלום: "עושה שלום במרומיו, הוא יעשה שלום עלינו". אני מסביר: לא נוכל למצוא בינינו שלום, הרמוניה ופיוס, אם זה לא יבוא מכוח הערבות, מתוך החוק העליון הכללי של הטבע.

בדיוק על זה נאמר: "עושה שלום במרומיו", כלומר השלום שקיים בגובה הערבות, "הוא יעשה שלום עלינו". ואז נראה כיצד כל העקרונות ההפוכים, כל הווקטורים המנוגדים, כל הרצונות השונים – מתחברים יחד.

ללא חיבור הכוחות, הרעיונות והפעולות, למרות היותם מנוגדים זה לזה – הערבות לא תוכל להתקיים. אחרת ייווצר איזשהו זרם אחד צר מאוד. אך אם אתה רוצה לחבר תחת קורת גג אחת את כל הפלגים, כל הזרמים, כל התנועות הקיימות בעם, אפילו המפלגות, אתה חייב להרים את עיקרון הערבות לגובה של כולם.

מי שקם כנגד הערבות כעיקרון עליון – פועל ככוח משחית. ואין כאן מישהו שצודק או מישהו שאינו צודק. לא קיים רע מוחלט ולא קיימים כוחות מזיקים. צריך רק לראות כיצד כל הכוחות האלו בסופו של דבר נכללים זה בזה. כל האומנות היא איך לחבר את כולם יחד. כשאנחנו מחברים את שני הכוחות שלנו יחד אנחנו הופכים לאדם שדומה לטבע העליון.

לכן הערבות היא לא איזשהו זרם צר בתוך העם. זוהי שיטה כללית שחייבת להתפשט בכל העולם, כפי שכתב בעל הסולם.

שאלה: זאת אומרת שיש לנו אבקת קסמים שנקראת "ערבות"? אנחנו לוקחים דברים מנוגדים, מפזרים עליהם את אבקת הקסמים הזאת, והדברים המנוגדים האלו מתחברים, בדומה לפעולות גומלין מנוגדות בגוף אחד, כמו נשיפה ושאיפה…

תשובתי: האנשים הפוכים זה מזה מלכתחילה: בצורת החשיבה, באופי, בהרגלים, בהכול. אך בזכות החינוך הגלובלי והאינטגרלי שמלמד שהערבות היא דרישת הטבע ואנחנו צריכים להיות מותאמים לדרישה הזאת – כל אחד יוכל לממש את עצמו בצורה המתאימה לו, אך בכיוון הערבות!

ולכן כל אחד יגיע למימוש מלא.

מתוך ישיבת תוכן על ספר חדש שייצא לאור בשפה העברית, 11.07.2011

ידיעות קודמות בנושא:
"מים חיים" לאנושות כולה
הערבות היא המפתח לעולם החדש
החוק הגדול של הבריאה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest