דף הבית / כלכלה / כסף / האבטלה בעולם המעשים שלא נעשו!

האבטלה בעולם המעשים שלא נעשו!

מאמר דעה של G. Popov, נשיא האוניברסיטה הבינלאומית: כידוע, המודלים של הסוציאליזם המדיני הסובייטי וגם הנאצי פסלו את האבטלה. אין דבר קשה יותר עבור האדם, מאשר חוסר היכולת למצוא עבודה. לכן, דווקא האבטלה של תקופות המשברים הייתה הגורם העיקרי לפניית האנשים לסוציאליזם, נאציונל-סוציאליזם, פאשיזם.

הניסיון של הסוציאליזם הסובייטי הראה, שאספקת עבודה לכל הפרטים בחברה אמנם יוצרת יציבות חברתית, אולם מורידה את רמת השכר הממוצע. זאת משום שאת התוצרת יש לחלק בין כולם, השאיפה לעבודה אפקטיבית צונחת, החברה פונה לדרך ללא מוצא.

האבטלה אופיינית למשטר הפוסט-תעשייתי המודרני. אך היא בלתי נסבלת על רקע ההטבות שהפוסט-תעשיינות נותנת לעובדים. ההחלטה חייבת לשלב תגמול לעובדים הטובים יחד עם אספקת עבודה לכל המעוניינים תוך שמירה על רמת שכר רציונלית.

לכן מבחינה כלכלית הגיוני לבנות שתי מערכות עבודה:

  • תחום התעסוקה התחרותית, המבוססת על תחרותיות, שמעודדת אפקטיביות של עבודה על ידי שכר גבוה.
  • תחום התעסוקה הסוציאלית, המספקת עבודה ושכר המספיק לצרכי מחייה עבור מי שאינו מסוגל לעבוד בתנאים של סביבה תחרותית (זקנים, נכים, נשים עם ילדים, מובטלים מתחום הכלכלה האפקטיבית). תעסוקה זו צריכה לכלול איסוף ושימוש בזבל, סידור יערות, שיפוץ אמצעי תקשורת עירוניים, כבישים, אדמות ריקות.

התייחסותי: ישנו צורך בעבודה בתחום הסוציאלי לשנים רבות קדימה. בכל מקרה, מוכרחים לשלב את העבודות בשני התחומים עם החינוך האינטגרלי.

ידיעות קודמות בנושא:
התכונות שיובילו את התעסוקה בעתיד
הגיע הזמן לשנות את הסטריאוטיפים
עולם של מובטלים? – לא, עולם של אנשים חופשיים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest