דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / אבולוציה ופעולה עליונה

אבולוציה ופעולה עליונה

שאלה: כיצד ניתן לקשור את האבולוציה עם פעולת העליון?

תשובתי: בכל היקום הם הולכים יחד. הכול מנוהל, חוץ מחופש הבחירה: להאיץ את התנועה שלנו, לפי מידת הכרתנו את חוקי הבורא והסכמתנו לנהוג לפיהם, כנגד האגו. נוצרנו דומים לבורא, ולאחר מכן, בעולם שלנו נעשינו הפוכים ממנו.

ולפי מידת ההשתוקקות שבאה מאיתנו להיות דומים לו, כלומר, בתכונת ההשפעה והאהבה, כנגד האגו שלנו, אנחנו מגלים לעצמנו את העולם העליון – החלל שמלא בכוח הגלוי של ההשפעה והאהבה, כלומר, הבורא. אך כל זה קורה לפי החוקים הברורים של ארבע בחינות ההתפתחות של האור הישר.

מכאן גם בעולם שלנו יש ארבעה קבועים, שעליהם בנוי העולם שלנו. הערכים המספריים שלהם נובעים מהתאמת האור והרצון – והם קובעים את כל הסדר של בניית העולם – האטומים, כוכבי הלכת, הכוכבים והחיים על פני כדור הארץ. כל מערכות הטבע הינן תוצאה של ארבעה יחסי גומלין:

– כוח המשיכה – פועל לכיווץ

– הכוח האלקטרו-מגנטי – יוצר לחץ פנימי

– הכוח המשוחרר בתהליכים גרעיניים

– הכוח החזק והחלש ביחסי הגומלין הגרעיניים

המבנה של כל מערכת תלוי ביחסי הגומלין בין הכוחות הללו, כלומר בערכים המספריים של הקבועים היסודיים. השינוי הקטן ביותר בהם היה הופך את קיום העולם לבלתי אפשרי. לחלוטין לא ייתכן שצירופי מקרים כאלה יוכלו להיות תוצאה של מקריות.

על מנת לשרוד האדם זקוק לתנאים מיוחדים, וכל שינוי בערכים המספריים של הקבועים היסודיים היה מונע לחלוטין את קיום החיים.

כך גם בהתקדמות הרוחנית שלו, האדם צריך לשמור על כללי ההתאמה של האור והרצון – ואז הם יגיעו לאיחוד שלהם, והאדם ירגיש באיחוד שלהם (בהשתוות הצורה) את התגלות החיים. כך גם בהתפשטות האור בארבע הבחינות (האותיות, שם הבורא – הביטוי שלו) ישנה התאמה שלמה בין הפיזיקה, האבולוציה ושליטת העליון.

ידיעות קודמות בנושא:
הוי"ה – שלבי גדילת המוח והלב
דוגמא לארבעת שלבי ההתפתחות בטבע
האבולוציה – לקראת השגת הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest