דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / תרופה נגד דיכאון   

תרופה נגד דיכאון   

הערה: מדענים מאוניברסיטת ייל גילו, שעזרה לחברים, למכרים ואפילו לזרים, יכולה לרכך את השפעת הלחצים היומיומיים של מצבים רגשיים ובריאות הנפש. הם עבדו 44 שנה כדי להבין שהשפעה טובה של הסביבה עוזרת לאדם.

תשובתי: כל כך הרבה שנים בזבזו על זה? הייתי סוגר מעבדות כאלה כדי לא לבזבז את כספי העם.

שאלה: האם עזרה ידידותית אכן מורידה לחצים?

תשובתי: בוודאי, סביבה טובה תמיד עוזרת, על אחת כמה וכמה אם הסביבה פועלת בצורה פסיכולוגית כך שהאדם אינו חש בה. היום נערכים הרבה מאוד מחקרים בנושא זה, ואני מקדם אותם בברכה, כי הם באותו כיוון של חכמת הקבלה. לפי חכמת הקבלה היחסים בינינו הם העיקר. לא רק שהם מאריכים את חיינו והופכים אותם לטובים, נוחים, בטוחים ונעימים יותר, הם גם גורמים לכך שנתחיל להרגיש סביבנו ויברציות חיוביות מהטבע הסובב אותנו: הדומם, הצומח והחי, ושנתכלל בקשר אינטגרלי כללי וטוב עם כל רבדיו. כשזה יקרה, נתחיל להרגיש בתוך הקשר בינינו את הכוח הפנימי שיצר את כל ארבע צורות הקיום: הדומם, הצומח, החי והאדם, ושמחזיק אותם ביחד באיזון הדדי ונכון ביניהם, נרגיש מצב חדש – את המדרגה הבאה של ההתפתחות שלנו. היציאה למדרגה הבאה, למימד החדש, היא הרגשת הכוח העליון שברא, מחזיק ומנהל את כל הטבע, ועלינו לגלות אותו.

שאלה: האם הגילוי הזה קורה דרך היחס הטוב שלנו זה כלפי זה?

תשובתי: זה מתבטא ברגשות שלנו ביחס שנקרא "טוב", אבל בעצם זהו יחס שמשלים ומאזן גם ללא רגשות. זו השלמה הדדית בין כל חלקי הטבע, כי על ידי היחס שלנו כלפיהם אנחנו מביאים אותם לקשר הדדי, הרמוני ומאוזן. כשזה יקרה, נגלה כוח עליון חדש שנמצא בתוך הקשר הזה. אנחנו חייבים לגלות ולהשיג אותו, מפני שבו נמצא המפתח איך לנהל את חיינו ואת כל המתרחש סביבנו.

הערה: אני מספר על כך לאנשים והם לא מבינים על איזה קשר מדובר? אילו יחסים הדדיים? אתה נתפס כהוזה, אידאליסט.

תשובתי: נכון, אבל זה נחוץ לנו כדי לחייב אותנו לחפש אחר משמעות החיים! איך זה יכול להיות שהעולם נברא וקיים בתוך כל הרוע שהאנושות מולידה? הרי מלבד העולם הזה יש עוד צורת קיום שאותה אנחנו צריכים לגלות, וחכמת הקבלה אומרת שזה תלוי בנו. כך דוחפים ומריצים אותנו עם המקל אל האושר.

אני לא הוזה ולא חולם בהקיץ, אלא פשוט יודע כיצד הכול פועל ומתגלה לאדם. יש לי תלמידים, שמממשים זאת בפועל, ולכן אני מציע לכם שיטה מעשית, אמיתית, שאם תיישמו אותה, לא תרגישו כהוזים או כחולמים בהקיץ. יתכן שאחרים יראו אתכם כך, אבל אתם בוודאות לא כאלה, ואם כבר נתקלתם במאמר הזה, אז בואו ננסה לעשות זאת ביחד. בואו נלך קדימה ונהפוך את החיים שלנו לטובים. תנצלו את ההזדמנות במקום לשבת בצד ולבכות.

מתוך תוכנית טלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 16.12.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest