דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תיקון המשפחה, המפתח לתיקון העולם

תיקון המשפחה, המפתח לתיקון העולם

נקווה, שכולנו נגלה נחיצות באיחוד הכולל עד לכלל "ואהבת לרעך כמוך". קודם כל, את המצב הזה באמת אפשר לגלות ולהבין.

בכל זאת ישנם אנשים שמבינים את הסיבה למשבר העולמי הגדול. הוא לא מתפתח איפה שהוא, אלא דווקא באדם, באגו שלו, ולכן אנחנו צריכים לדאוג לאגו שלנו שגדל, שהוא הסיבה האמיתית לכל הצרות שלנו.

והראשונה מהן, זה חוסר היכולת לעצב משפחה, חוסר של קשר הדדי טבעי הנחוץ להמשכת החיים. אם נתאים את המפתחות לבעיה הזאת, ודאי שאנחנו נוכל אחר כך לתקן גם את כל שאר ההתגלויות של המשבר שנובעות מאותה הסיבה העיקרית. הבראת המשפחה תסמן את אותו המרכז שמתוכו אנחנו נפתור את שאר המשברים, בכך שנוסיף עוד ועוד מעגלים חדשים לתחום של "השפעה בריאה".

והנה יוצא, שהבעיה העיקרית היא בעיה של לימוד האדם, לימוד שיכוון אותו ליצירת קשר טבעי, כפי שהוא היה לפני כמה עשרות שנים. אז כולם הבינו שצריך להתחתן, להוליד ילדים ולשמור על המשפחה.

אבל מאז התרחש מעבר חד מאוד למצב ההפוך של היום: אין יותר שום התחייבויות, אנשים מתגרשים בקלות, לא רוצים להוליד ילדים, ובכלל, לא זקוקים ליחסים משפחתיים. וזהו המשבר האמיתי, הופכיות קוטבית להתחלה הטבעית הטמונה במין האנושי.

אין ספק, שתיקון העולם צריך קודם כל להתמקד ולהיות מכוון לתיקון הקשר המשפחתי ההדדי. ללא ספק, יש לכך המון סיבות שמסתכמות באותה הנחיצות ההתחלתית, שהאדם זקוק למשפחה ורוצה להמשיך את קיום המין.

אם היינו יכולים לתת לאנשים חינוך נכון, יכולת לשמור על יחסים טובים, לשמור על אהבה הדדית, בזה שמעלים אותה מעל לקיום יחסי מין בצורה נקייה לדרגה אנושית, לכבוד הדדי בין בני הזוג, כדי שהם באמת ישמשו זה לזה משען, שיהיו נאמנים זה לזה, אז ודאי שהם היו רואים שיש כאן יותר תועלת מנזק. כך היינו יכולים להצליח ולהניח יסוד לתיקון כל העולם.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 213, 22.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
סוד האושר שלנו
משפחה במאה ה – 21: החידוש
מבט על המשפחה מהגובה של הטבע הגלובלי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest