דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / תודעה מעבר לזמן ומרחב

תודעה מעבר לזמן ומרחב

שאלה: אחד החוקים העיקריים של הטבע הוא חוק שימור האנרגיה. אם דבר אינו נעלם בטבע, ככל הנראה גם אנו לא נעלמים, מה קורה עם התודעה שלנו לאחר המוות?

תשובתי: דבר אינו נעלם בטבע אלא עובר ממצב מסוים למצב אחר. בטבע אין את המושג "נעלם", לכן גם התודעה עוברת מצורה אחת לצורה אחרת, מנשא אחד לנשא אחר, וזאת אם נמצאת בנו תודעה בכלל. ניתן לומר שהתודעה איננה קיימת בתוך האדם אלא נמצאת סביבו או אפילו בממד אחר, במרחב אחר. המוח שלנו הוא כמו מודם שתופס את התודעה הכללית במידה  שבה הוא חייב לממש את עצמו באותו רגע.

שאלה: יש תודעה כללית ויש תודעה פרטית של האדם שהיא מה שהוא תופס וקולט מתוך התודעה הכללית. האם נובע מכך שתודעה פרטית ממשיכה  לחיות הלאה?

תשובתי: כן. דבר אינו נעלם אלא רק המבנה והעיצוב משתנים, כפי שהגוף שלנו מתפרק לאלמנטים אלמנטריים. ה"אני" אינו נמצא בגוף אלא בתודעה. התודעה היא מידע, קשר מידעני הקיים מחוץ לזמן ומרחב החודר את כל היקום ממש. לפי חכמת הקבלה מידע לא נעלם אלא רק משנה את הנשא שלו, אבל באיזו צורה והיכן המידע קיים, אנו לא יכולים לומר בוודאות.

שאלה: נניח שהתודעה הפרטית היא כמו העתק הולוגרפי קטן שקולט מידע מסוים מהתודעה הכללית, מה קורה לאחר המוות?

תשובתי: חכמת הקבלה מסבירה שחוץ מתודעה אין דבר, הגופים שלנו וכל העולם הגשמי הם רק אשליה. העולם כלל אינו קיים ולכן הוא נקרא "העולם המדומה", כל השאר נמצא בתודעה.

מתוך שיעור וירטואלי, 25.12.2016

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest