דף הבית / אהבה / שתי שיחות: על הריון ולידה ועל אהבה

שתי שיחות: על הריון ולידה ועל אהבה

thumbs_na_skameike_rava_100_wp.gif

במסגרת סדרת תוכניות טלוויזיה בנושא "משפחה והתפתחות ילדים", קיימתי לאחרונה שיחה בנושא "הריון ולידה". בשיחה השתתפו גב' רווית שטרן, מלווה בזמן לידה, מדריכת הכנה ללידה ומנהלת פורום "הריון ולידה" באתר ynet, חגית תלם, מנהלת פרוייקטים ב"בית קבלה לעם" וניב נבון, ראש מחלקת ההפצה שלנו ברשת האינטרנט.

במסגרת השיחה דברנו על כוחות הנשמה במערכת העליונה, שפועלים בזמן ההריון והלידה. אם אנחנו מזלזלים בכוחות אלה, אנחנו גורמים לוולד להיחשף לבעיות רבות. אילו היינו מכירים את חוקי הטבע ויכולנו לשמור עליהם, היינו נמנעים מכמות עצומה של טעויות.

במשך כל תקופת התפתחותו של העובר ובמיוחד בזמן הלידה, עד הרגע האחרון בו מפרידים בין התינוק שנולד לאמו, כשהוא עדיין מחובר אליה, בדיוק ברגעים האחרונים של הלידה, האם מעבירה לתינוק כמות עצומה של מידע (הורמונים). לכן כל התערבות במהלך הטבעי של הלידה, למשל, שיכוך כאבים ללא צורך מיוחד ועוד פעולות עזר שונות, גורמות נזק לתינוק. אני שמח, שבזמן האחרון הרפואה מתחילה להכיר בכך.

laitman_beseda-o-rodah_300.jpg

‏ב15.07.2008, במסגרת תוכנית טלוויזיה חדשה שתשודר בקרוב, שוחחתי עם אורן לוי על אהבה.

במסגרת השיחה ביררנו איך התכונה הרוחנית של הבורא ,"אהבת הבריות", מתבטאת מצד הבורא בפעולת "הנתינה והמילוי" של הבריות, ואיך אותה תכונה מתפרשת בנברא, האגואיסט והמנוגד לבורא, כאהבה למילוי ולקבלה מתוך שאיפה לנצל את הדומים לו, להשפיל את האחרים, כדי להרגיש את עצמו יותר מלא בהשוואה אליהם.

לפי חוק שורש וענף, "אהבת הבריות" מצד הבורא ו"אהבת הבריות" מצד הנברא הם שני ניגודים עם אותו שם. רק במידת השתוות הצורה של הנברא לתכונותיו של הבורא (השאיפה לתכונה שנקראת "ואהבת לרעך כמוך", שאותה ניתן להשיג רק בהשפעת האור העליון, המאיר רק בזמן לימוד חוכמת הקבלה) האדם מתחיל להבין את המשמעות האמיתית של המילים בתורה והגדרות הקבלה, ואת המשמעות של פעולות "הנתינה" ו"האהבה".

שתי שיחות: על הריון ולידה ועל אהבה

להורדת התוכנית: video.gif וידאו | audio.gif אודיו

3 comments

  1. היכן ניתן לצפות בתוכניות?

  2. איפה זה ישודר?

  3. מענין איך, אני בכל אופן הבנתי את זה באינטואיציה, כי לאחר שהבנתי מה זו לידה, בלידה השלישית דרשתי שלא יזריקו לי שום תרופת הרגעה ומצאתי את הכוחות להתגבר על הכאבים וללדת את הילד השלישי באופן טבעי. תודה על כל המידע שמשתלב כל כך יפה עם האינטואיציות .

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest