דף הבית / קבלה ומדע / מציאות מדומה / שני עולמות שתי מציאויות

שני עולמות שתי מציאויות

שאלה: חכמת הקבלה מציבה מכשול במהלך הלימוד, היות שאין ביכולתנו לקשור תופעה של העולם שלנו עם הכוחות של העולם העליון. האם קיים סוד שיכול לעזור להתגבר על הבוֹרוּת הזו?

תשובתי: יש סוד, והוא מסתכם דווקא בהתגברות על הבורות בגילוי הקשר בין העולם העליון והעולם שלנו.

העולם שלנו מורגש ברגשות שלנו. התמונה הפנימית של העולם נבנית בתוכנו דרך חמישה חושים גשמיים שמדמים לנו שדברים מתרחשים מבחוץ, אך למעשה כל מה שאנחנו רואים מתרחש בתוכנו.

את העולם העליון מרגישים כשיוצאים מתוך חמשת החושים ורואים שמחוץ לנו קיים עולם של כוחות, רשת כוחות של הנהגה.

רשת הכוחות עוברת דרך השכל והחושים האגואיסטיים שלנו, ובסופו של דבר אנו תופסים ההיפך ומעט ממה שבאמת מתרחש מחוץ לנו, כלומר מחוץ לאגו שלנו, מחוץ לְמה שאנו מתארים לעצמנו ומשום כך אנו חיים בעולם מיוחד, עולם של כוחות שמצייר תמונות על רצונותינו שאותן אנו מרגישים דרך החושים ראייה, שמיעה, ריח, טעם ומישוש ומהם אנו מרכיבים תמונה כללית של העולם, שמורכבת בעיקר מחוש הראייה והשמיעה.

כתוצאה מכך, בין הכוחות שקיימים מחוץ לתפיסה שלנו לבין מה שאנו מרגישים בחושים שלנו, קיים קשר הפוך, מפני שמערכת הכוחות העליונה היא אלטרואיסטית ובתוכה קיימת השלמה הדדית, התמזגות הדדית, חיבור הדדי ולכן זוהי מערכת אינטגרלית.

מאחר שנבראנו הפוכים למערכת האלטרואיסטית, אנו מרגישים אותה באופן מעוות ובקטע קטן שנקרא "העולם שלנו", שקיים בזכות הקשר בין רשת הכוחות של העולם העליון והתכונות האגואיסטיות שלנו. כלומר קיים קשר הפוך, שמושחת על ידי האגו שנותן לנו דימוי ומושג על העולם שלנו, אך אין לנו מושג לגבי העולם העליון.

מתוך שיעור וירטואלי, 9.07.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest