דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שינוי יסודי של השקפת עולם

שינוי יסודי של השקפת עולם

אנחנו צריכים להראות לכל העולם, שחוץ מחכמת הקבלה אין מדע ואין תפיסת מציאות שעונה באופן שווה למציאות העכשווית, שכתוצאה מכך כל תחומי הפעילות שלנו נמצאים במשבר. דווקא בחכמת הקבלה ישנה גישה נכונה שדרכה אתה רוכש כלים נכונים והכרחיים להתפתחות.

כל הכלים והאמצעים הקודמים נפסלים היום ורק מובילים לבלבול. פשוט אי אפשר להתקדם איתם קדימה. למשל הפיזיקה בפני עצמה, זה מדע נכון ומדויק שעוזר לנו להפיק תועלת מחוקי הטבע. אבל אנחנו כבר לא יכולים להשתמש בה כדי להתקדם הלאה.

בשלב הנוכחי דרושים כלים ואמצעים חדשים, וחכמת הקבלה נותנת לנו אפשרות להצטייד בהם. כלומר, כדי להתקדם עוד צעד אחד קדימה בדרך ההתפתחות, נדרש מאיתנו להחליף את הפרדיגמה, את הגישה הבסיסית, לשנות את עצמנו בהתאם לתנאים החדשים.

מקודם, לאנושות היה נדמה שהיא בעצמה בונה את הדרך, על אף שבעצם האור מממש את הכול. ואילו עכשיו אנחנו צריכים להתאים את עצמנו לתנאים ולמצב החדשים, אפילו שהם מופיעים בניגוד לרצון שלנו. היום אנחנו צריכים להסדיר את הקשר בין הכלים, לכן אנחנו מדברים על החינוך האינטגרלי.

ומצד שני, התפיסה הפילוסופית הקודמת חולפת מן העולם. לכן אנחנו צריכים להראות לאנשים, שכל גישה שאינה מבוססת על השגה ממשית, היא פסולה לשימוש, מובילה אותנו לייסורים ומאריכה את הצרות. כל השקפת עולם שהיא דוחה את השגת הבורא, היא מביאה לנו הרבה צרות.

זה שייך וכולל גם את כל הדתות, כי הן מבטיחות שׂכר לאחר המוות: " תמות, תקבל, עכשיו תעבוד".

ואילו אנחנו להיפך, אומרים: "עולמך תראה בחייך". לפי ההגדרה, חכמת הקבלה, זה גילוי הבורא לאדם בעולם הזה, כאן.

לאחר המוות לא יהיה לך שום דבר רוחני. אנחנו נפטרים, בדיוק כמו הבהמות שאנחנו שוחטים, מפני שאנחנו נמצאים בדרגת ה"חי" של ההתפתחות. אם אני לא עליתי, לא מימשתי את ה"רשימו" שלי, לא פיתחתי מה"רשימו" שלי את דרגת ה"אדם", אז אני נשאר בתור "רשימו". אני חייב לממש את ה"רשימו" שלי על ידי המאור המחזיר למוטב, ולהביא את ה"רשימו" למצב של כלי רוחני שבו אני מגלה את הבורא.

באופן כזה, אנחנו מנהלים מלחמה עם כל התפיסות הפילוסופיות, האמונות שהאנושות עיצבה וייסדה לעצמה. והעבודה שלנו אינה מופשטת, אנחנו עובדים לצורך גילוי. זה מה שעומד היום לפני האדם, אנחנו חייבים לגלות את הבורא, כאן ועכשיו.

ולכן כולם ישנאו את חכמת הקבלה. מפני שזה מנוגד לכל ההיגיון ה"בהמי" של האדם ולדימויים המסורתיים על שכר לאחר המוות עבור היגיעה…

מתוך שיעור על אגרת מ"ג של הרב"ש, 28.11.2013

ידיעות קודמות בנושא:
אם לא תתנתק מהישן, לא תקבל חדש
כל דרכי הידע מובילות לחכמת הקבלה
כל היראות, הן תולדה מהסתרה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest