דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / שורשים רוחניים של אובייקטים גשמיים

שורשים רוחניים של אובייקטים גשמיים

שאלה: מה זה "שורש רוחני" של אובייקט בעולם שלנו? האם לאוקיינוס יש שורש רוחני, היכן הוא נמצא ומהו אוקיינוס?

תשובתי: בעולם הרוחני אין שאלה "היכן יש אוקיינוס"? מדובר בתכונות מסוימות, כוחות רבים שמקושרים ביניהם. מים מסמלים את תכונת ההשפעה "בינה" שבה מופיעים בעלי חיים שונים "מלכות". כלומר, מלכות עולה לבינה ובשיתוף פעולה הדדי ביניהן, היא מכניסה אליה חיים, בכך שהיא מחייבת את בינה לפנות לכתר ולקבל אור. האור מתפשט בבינה, מבצע בה פעולות מסוימות וכך מתחילים להיווצר חיים מימיים בים, בנהר וכדומה. הכול נובע מבינה ולאחר מכן יורד בהדרגה למלכות, כלומר, כל היצורים יוצאים בהדרגה מתוך המים ליבשה, מתחילים להתרבות, להתבסס ולחיות עליה.

על שיתוף הפעולה ההדדי בין בינה למלכות, אנחנו לומדים כצמצום ב'. שיתוף פעולה הדדי של כוחות יוצר בעולם שלנו תמונה כזו עד שהאדם מגיע להשגה רוחנית ואז הוא מסתכל על העולם ורואה אלו כוחות עומדים מאחורי האובייקטים האלה, כיצד הם מנהלים אותו, ואיך התכונות הרוחניות המסוימות שלו משפיעות על השורשים העליונים.

שאלה: למה בעולם שלנו יש הרים, מישורים ועמקים? מה השורש הרוחני שלהם?

תשובתי: בחכמת הקבלה אנחנו לומדים שהכול נובע מתכונות של שני כוחות: מלכות ובינה או אור חכמה ואור חסדים, תכונות קבלה ותכונות השפעה. מתוך המצבים ההדדיים שנוצרים ביניהם, יש הקרנות והשלכות כאלה בעולם שלנו. לא צריך דבר נוסף מלבד שני הכוחות הללו. תכונות ההשפעה והקבלה יוצרות יחד את כל ריבוי התכונות, סוגי האופי והאובייקטים בכל הדרגות: דומם, צומח, חי, מדבר. בטבע אין כלום מלבד שני הכוחות המנוגדים הללו: אלקטרון ופוזיטרון, פלוס ומינוס.

מתוך שיעור וירטואלי, 14.08.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest