דף הבית / אהבה / זוגיות / שוויון בהשפעה מקסימלית

שוויון בהשפעה מקסימלית

שאלה: האם העולם היה מקום טוב יותר אילו הנשים היו מנהלות אותו?

תשובתי: הנשים אינן צריכות לנהל את העולם, מפני שלפי טבען, הן צריכות להיות בחסות האב ולאחר מכן בחסות הבעל. האישה, בהתאם לשורש הרוחני שלה, מייצגת את המלכות, שפועלת בזכות מה שהיא מקבלת מבעלה, ומעצמה אין לה כלום. תפקיד האישה הוא לעורר את הגבר לעבודה הרוחנית, ובכך היא מקבלת ממנו את האור. אין בכך שום דבר נחות. לא רק שהאישה אינה נחותה מהגבר, אלא להיפך: ללא הרצון שלה, העולם היה מפסיק להתקדם, לא היה מתבצע התיקון ולא היינו משיגים את הקשר עם הבורא. אמנם אנחנו מתאחדים עם הבורא על ידי המימוש של הכוח הגברי, אך מי שמפעיל את הכוח הזה הוא דווקא הרצון הנשי.

לא צריך להסתכל על ההבדלים, לחפש את היתרונות של האחד על השני ולשפוט את זה באופן אגואיסטי. להיפך, הגישה שלנו צריכה להיות אלטרואיסטית. אנחנו צריכים לחשוב כיצד נתחבר כולנו, גברים ונשים, כדי להגיע למטרה. הרי לא ניתן להשיג אותה ללא החיבור השלם בינינו. כשכל אחד נותן את המקסימום, שני המינים שווים. אם האישה נותנת את כל כולה והגבר נותן את כל כולו, אז קיים ביניהם השוויון, והם מתקדמים יחד אל הבורא. האם שניהם נותנים את אותו הדבר לצורך ההתקדמות הזאת? – ודאי שלא, הם מביאים דברים מנוגדים, אך זה מסמל שהם שווים.

בעולם שלנו זה אחרת, כאן יש דרישות זהות מהגבר ומהאישה. האם הדרישה הזאת אפשרית? – לא, והבעייתיות שבכך עוד תתגלה על ידי זעזוע חזק ביותר, מפני שבכך אנחנו הורסים את הבסיס והיסוד של כל קיומנו.

מתוך שיעור בנושא "האישה", 07.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
שוויון מזויף
חופש או חוסר אחריות?
הכוח הנשי והחולשה הגברית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest