דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / שאלות ותשובות (למתקדמים)

שאלות ותשובות (למתקדמים)

שאלות ותשובות שאלתה של כרמלה: מדוע יש הבדל בין מעשה שאני עושה לסתם מישהו או לאדם מקבוצת הלימוד שלי אם בשניהם אני מכוונת על מנת להשפיע (או כך נדמה לי לפחות). הרי מכל מקום בשני המקרים אני מבקשת על ידי המעשה להידמות לבורא, אז איפה ההבדל או שלא הבנתי?

תשובה: ההבדל למי להתייחס באהבה והשפעה הוא שאם המחשבות והמעשים האלו מכוונים לחבר שלי לדרך רוחנית, אז ע"י זה אנו מתאחדים ומכפילים את כוחותינו, ועם אותו יחס לאנשים רגילים מסביבי – נתקלים באי הבנה ואפילו דחייה.שאלתו של מיכאל: אחרי תיקון הכוונה והכרת הרע כדי להמשיך ולהתקדם יש צורך במעשים ופעולות של ממש ?! המצוות הגשמיות הם השלב המתקדם אך ההכרחי הבא, שאליו מגיעים בהבנה הסכמה ורצון לתת ולהשפיע?!

תשובה: כל המצוות מביאות למצווה אחת – אהבת הזולת. אם תהיה מתוקן כך שתוכל לפעול מתוך אהבת הזולת – אתה תבין מה אתה צריך לעשות בשביל האחרים.

שאלתו של מיכאל: האם יש איפשהו הסבר על כל מצווה ומטרתה הרוחנית פנימית?
תשובה: האר"י כותב על זה ב"שער המצוות".

שאלה: איך אני יכולה לדעת אם אני מתקדמת נכון, ואם בכלל? אני מקשיבה באופן קבוע לשיעורי הבוקר שלכם, אני תורמת מזמני ומכישורי להפצה. אבל אני מרגישה די "תקועה". לא מרגישה שאני מתפתחת. גם פחות עוברת מצבים קיצוניים של עליות וירידות (שאפיינו את התחלת דרכי בקבלה). אם הם קיימים, אז הם די מתונים. האם צריך לשאוף לעליות וירידות חדות?

תשובה: כמובן שהכול תלוי באינטנסיביות של היגיעה, אבל אם אדם מתפתח לפי התוכנית, אז יש בה תקופות של התפתחות מהירה ותקופות של התפתחות איטית – זה לא תלוי באדם, אלא בנשמות אחרות – הרי כולנו קשורים במערכת אחת "אדם הראשון". במקרה כזה רק הפצה יותר רחבה של חכמת הקבלה בעולם תזרז את ההתקדמות הכללית והפרטית.

שאלה: אם אוסרים עלי מלעשות משהו בקבוצה, אבל היחס שאני מקבל מאותם אנשים כמו של אמא פולניה מאוד מפריע לי בזמן הלימוד מה לעשות?

תשובה: בכל מקרה עליך להצדיק את החברים. לאחר מכן תכוון את עצמך לאהבה, תצא מהאגו שלך ואז תנסה לברר מה הבעיה.

2 comments

  1. נושא העליות והירידות זה בהחלט תלוי בהתפתחות יתר הנשמות,
    לכן עלינו להשקיע כמה שיותר בנושא ההפצה, בארץ וברחבי העולם.

    ובכלל, יגיע הרגע בו לא תהיה ברירה אלא להקים מפלגה.
    בכל זאת, אנו חיים בעולם הזה ואם ברצוננו לזרז את הזמנים אנו חייבים להשפיע על כלל העם.

    ואמן שנזכה לכך עוד בגלגול הזה

  2. כשאיש ואשה רוצים להתחבר – שהאיש יהיה החלק הגברי, והאשה תהיה החלק הנשי – העזר כנגדו – האם זה מספיק שיהיו להם כוונות בענין הזה או צריך שהאיש יקח טבעת זהב גשמי וישים את הטבעת על האצבע הגשמית ויאמר "הרי את מקודשת …"?

    זאת אומרת – האם ה"טקס" של חופה וקידושין היא עניין של סתם מנהג אבל החיבור נעשה בכוונה רוחנית או החיבור נעשה דוקה עם השיתוף בין הפעולה הגשמית והכוונה הרוחנית?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest