רק חינוך!

שאלה: לדעתי, הלהקה האנושית אלה פראי אדם לבושים היטב. הוכחה לכך זה הניסוי שעשו נאצים תרבותיים, משכילים ומחונכים. כמה "מכות על ידי מקל" של הגורל דרושות, כדי שנהפוך לבני אדם מנקודת מבטה של חכמת הקבלה?

תשובתי: אני סבור שהמקל כאן לא יעזור. אלא רק חינוך, שכתוצאה ממנו נוכל למשוך אלינו את הכוח החיובי של הטבע. הבעיה היא רק בזה! נוכל לדבר על כך, לדון בזה, לחשוב ולהתפלסף על כך שחייבים לאזן את האדם, כדי לעשות טוב יותר, או אולי להכות אותו ולהריצו קדימה עם ה"מקל" אל האושר, אבל זה לא יעזור! כל השיטות האלה כבר נוסו! ללא הכוח החיובי של הטבע, הכוח השלילי לבדו לא יוכל לשנות דבר. אפשר להכניס את האדם לפינה, הוא ישב שם וירעד מפחד ותמשיך להכותו, אבל יחד עם זאת הטבע שלו לא ישתנה! אי אפשר לדרוש מהאדם לשנות את הטבע שלו! אפשר רק להציע ולהראות לו כיצד לעורר ולמשוך את הכוח החיובי כדי שיאזן את הכוח השלילי, אבל לא ישמיד אותו! שום דבר בעולם לא נברא לחינם! עלינו רק לעורר ולמשוך עוד כוח אחד. עם "מקל" לא נגיע לשום דבר! מספיקים אותם ייסורים שהאנושות כבר עוברת, כדי שגם בעזרת המקובלים וגם היא בעצמה תבין, שהכוח החיובי שפועל באיזון עם הכוח השלילי נחוץ לנו.

שאלה: מובן לי כיצד מופיע חשמל או גלים אלקטרו מגנטיים. אבל כיצד מופיע הכוח החיובי של הטבע? איך אדע, שמשכתי אותו?

תשובתי: האדם מתחיל להרגיש שהוא רוצה להשתמש רק ביחסים חיוביים כלפי קרובים, רחוקים, כלפי כל האנושות, כלפי כל הטבע, דומם, צומח וחי. בשלב הראשון של התיקון הוא מכניס את הכוח החיובי לחייו. ובשלב הבא, הוא מתקן את הטבע השלילי שלו בעזרת הכוח החיובי, מכיוון שיש צורך לא רק להפיק את הכוח החיובי, אלא גם לתקן את הכוח השלילי בעזרתו.

שיעור וירטואלי בנושא "חכמת הקבלה וחינוך האדם", 3.7.2016

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest