קשר הדדי ישיר

כנס בולגריה. שיעור מס' 2.

שאלה: אם מדברים על הקשר של הדרגות של העליון, האמצעי והתחתון, אז העליון זה המורה, האמצעי זה אנחנו, והתחתון זה 99% מהאנושות. לפעמים אנחנו מצליחים להרגיש את הרגשת האיחוד בינינו, ולפעמים לא. איך אנחנו יכולים להחזיק באופן קבוע את נקודת האיחוד כדי להעביר לאנשים את חשיבות האיחוד?

תשובתי: במאמרי הרב"ש נאמר, שהחברים צריכים להתאסף יחד, לדבר על גדלות הבורא וגדלות המורה. ודאי, שלא הבורא ולא המורה, לא זקוקים לזה, אבל זה הכרחי כדי להעלות את עצמכם.

אם אנחנו נרומם בעינינו את אלה שדרכם מגיע אלינו האור, אז בזה אנחנו יחד מתחברים למקור העליון ומתחילים לקבל ממנו השפעה. אז בינינו מתגלה ההבנה של התלכדות, חיבור עם המקור העליון.

כאשר אנחנו יוצאים למעגלים חיצוניים, אז ההרגשה וההבנה האלה של האיחוד, התחברות לעליון, בהכרח מועברת אליהם.

כמו ילדים, בין אם הם רוצים ובין אם לא, הם לומדים מההורים ודברים רבים מעתיקים מהם, כמו קווי אופי, מנהגים, התנהגויות ותגובות, טובות ורעות שלהם, כך גם המעגלים החיצוניים יקבלו את הרגשת האיחוד והחיבור שלנו למקור העליון. זה מתרחש בדרך טבעית.

חכמת הקבלה לא מדברת על שום דבר על טבעי, אלא רק על איך ללמוד להיות אחד שלם, כדי להימצא באותה הרמוניה כמו הטבע הדומם, צומח וחי. ללמוד מהטבע! כולם קוראים לזה היום.

פעם נחשב, שאנחנו צריכים לנצח את הטבע, שאנחנו מעל לטבע וחכמים ממנו. עכשיו כולם מתחילים להבין עד כמה אנחנו יותר טיפשים ומוגבלים ממנו. הטבע הוא מושלם!

חכמת הקבלה מסבירה איך ללמוד מהטבע להגיע לכזה מצב, כאשר אנחנו נגלה את האינטגרליות המלאה שלו, את הקשר ההדדי העמוק והמוחלט. אם אנחנו נשיג את זה, אז גם ההמונים בהכרח יקבלו ויתפסו את זה, כי המחשבות וההרגשות שלנו יזרמו אליהם והם יתחילו לחשוב כמונו וכך גם לתפוס הכול.

למה פתאום מה שחושבים בקצה אחד של כדור הארץ הופך להיות מובן בקצה השני שלו? – מפני שכולנו מקושרים הדדית.

לכן, כאשר אנחנו יוצאים אל האנשים ומתקשרים איתם, אז הקשר ההדדי הישיר פועל. אנחנו נתפוס כל מיני השתוקקויות שלהם, והם את שלנו. ההשתוקקויות המנותצות שלהם, הרצונות האגואיסטיים שלהם ייאלצו אותנו להשתוקק לאיחוד כדי לתקן אותם, והאיחוד שלנו וההתחברות לעליון יעזרו להם לתפוס את זה ולכוון את עצמם באופן כזה לתיקון.

מתוך שיעור מס' 2 בכנס בבולגריה, 11.07.2014

ידיעות קודמות בנושא:
הכול נבנה על רגש
התנאי ההכרחי לעבודה עם הקהל הרחב
הבאתי לכם חלק מהנס

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest