דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / קנאה – תכונה טובה

קנאה – תכונה טובה

photo_rav_gh70_223.jpg

שאלה: אני מרגיש את אהבת חבריי, אך יחד עם זאת גם את הקנאה שלהם. קראתי בספרים קבליים, שהקנאה היא תכונה טובה, מפני שהיא מכריחה אותנו להתקדם. אתה לא חושב שטוב יותר להתפעל מהחבר מתוך מרכיב האהבה, מאחר וזה אותו הרגש כמו הקנאה? איך להתמודד טוב יותר עם רגשות לא טובים בתוך הקבוצה?
תשובה: רק לראות את התלות המוחלטת שלך בקבוצה בהשגת המטרה, זה יכריח אותך להתכוון כלפיה נכון.

שאלה של רוני: האומנם קנאה היא תכונה כל כך טובה, שבעזרתה אפשר להתקדם ברוחניות? אם כך, אז איך אפשר להפוך קנאה בין בני-זוג לדבר חיובי?
תשובה: הקנאה על מעשים טובים של האחרים עוזרת להפוך להיות כמוהם. ניתן להפוך את הקנאה לחיובית רק אם אתה משתמש בה במטרה להפוך את האדם לטוב יותר. לדוגמא, אם הודות לקנאה האדם שינה את היחס שלו לתיקון.

ידיעות קודמות בנושא:
כמה יפה היא תחושת הקנאה במעשים טובים
רק האור יתקן אותנו

One comment

  1. עניין זיכרון ושיכחה

    קי-ב

    ויהי בשלח פרעה את העם ולא נחם אלהים דרך ארץ פלשתים כי קרוב הוא [וגו']. <מהבעש"ט ז"ל> [ושמעתי בשם מורי] כי כשהזכרים קודם בשם הוי"ה <ר"ל י"ו קודם הההי"ן> אז הוא חסד גובר, <ואם לאו גובר השכחה הנקרא פרעה> –

    (כי האדם עולם קטן ויש בו פרעה ומצרים, והורה הכתוב סדר התשובה שיהיה בהדרגה להסיב דרך ולא בפעם א' שא"כ יתבטל מכל וכל)יז

    <וז"ש> [ומה שגובר השכחה הנקרא פרעה] עכשיו, ויהי בשלח פרעה את העם, שהם איברי האדם שהיו עד עכשיו מוכנעים תחת יד פרעה ועתה שילח את העם שהם איבריו לחירות, ולא נחם אלהים דרך ארץ פלשתים, כי יש בחינה הנקרא דרך, שם ס"ג ושם אהי"ה קס"א גי' דרך, אשר משם ניזונים אפילו הרשעים, כי עד שם אינו מגיע פגם וחטא בני אדם התחתונים, ועז"נ אם (תרשע) [חטאת] מה תפעל בו, ולכך תשובה מהני כי שם לא הגיע פגם החטא, אם חטא בזנות לא מתעורר שם רק בחינת אהבה. רק למטה עשה רשימות רעות ע"י חטאו, ובעושה תשובה עשה רשימות טובים וניתקן הכל כי העלה המדריגות עד הבינה שהיא אהי"ה וכו'. ואמר שיש בעמקות הזה דברים נפלאים והמשכיל יבין.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest