דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קו אמצעי – הדרך הישרה אל הבורא

קו אמצעי – הדרך הישרה אל הבורא

העבודה הפנימית מתחילה מכך שאני משתדל לקבוע שליטה על עצמי. אני צריך לפקח בעצמי כמה זמן להימצא ב"קו ימין" וכמה זמן ב"קו שמאל" (בעל הסולם כותב של"קו ימין" צריך להקדיש 23.5 שעות ביום, ול"קו שמאל" את שלושים דקות הנותרות).

אני חייב בעצמי לשלוט באיזה קו להימצא, ולא להיזרק מצד לצד על ידי המצבים שבאים אליי. זה לא יתכן שעד שיש לי מצב רוח טוב אני אהיה ב"קו ימין" וברגע שהוא מופר אני נופל מיד ל"קו שמאל". צריך להשתדל שאני בעצמי "מעורר את השחר ואין השחר מעוררני"!

כלומר, הדרך להיות אדם מתחילה מהעבודה שלו על עצמו, מהניסיונות להימצא למעלה משני הקווים ולהחזיק את שתי המושכות האלה בידיים. ובצורה כזו הוא מתקדם בצורה הנכונה. העיקר זה המאמצים, ועד כמה הם מוצלחים אנחנו לא יכולים להעריך לפי הבנתנו.

ואם אנחנו עובדים בצורה כזו אנחנו מגיעים להכרה שאנחנו לא מסוגלים להחזיק למעלה מהמצבים שלנו שזורקים אותנו מטה-מעלה כתינוקות חסרי אונים. אנחנו פעם נופלים לשבי של "קו שמאל", לפרעה, ופעם לרשותו של "קו ימין", הבורא, אך אנחנו לא מסכימים עם זה ורוצים להיות עצמאיים, כדי שבכוחות עצמנו נוכל להידבק לכוח העליון ולהידמות לו.

כלומר, צריכים להיות נוכחים בנו גם "קו שמאל" וגם "קו ימין" כדי שמשניהם נפסל את דמותנו. כך אנחנו מגיעים לתפילה, הרי אנחנו רואים שאנחנו בעצמנו לא מסוגלים ליצור את ה"קו האמצעי", הוא לא נולד מחיבור פשוט בין "קו שמאל" ל"קו ימין". כאן אנחנו זקוקים לאור העליון שיבוא ויראה לנו כיצד עלינו לשלב בין שני הקווים הראשונים, באיזו צורה ניתן לחבר ביניהם.

הרי זה לא פשוט בכלל, דרושה צורה מיוחדת מאוד, רב צדדית ורב שכבתית של חיבור. הכלים צריכים להתחבר עם האורות בכל תא, בכל חלקיק הקטן ביותר.

"קו ימין", האור, קובע את החיבור הנכון עם "קו שמאל". "קו שמאל" מספק חומר, רצון, ו"קו ימין" מעניק לו צורה, וכך משניהם נולד מבנה מורכב מאוד.

החומר של "קו שמאל" זה חומר גלם, בדומה לתאי גזע השייכים לדרגת הדומם, הצומח החי ו"אדם". והאור שמגיע מ"קו ימין" יודע כיצד לעשות מכל התאים האלה צורות שונות של חיבור.

בדומה לצורה שבה כל חומר מורכב מאותם חלקיקי יסוד: אלקטרונים, פרוטונים וכו'. אך מורכבות החיבור ביניהם קובעת את כל העושר של האטומים השונים: 126 יסודות של טבלת מנדלייב, שמהם אחר כך נבנות כל צורות החומר הדומם, הצומח והחי. והאדם נמצא כבר למעלה מהם, כיוון שכולל בתוכו את מערכת הכוחות.

לכן אנחנו צריכים להבין מלכתחילה כמה חשובה השפעת הסביבה: המורה, הקבוצה, הלימוד – הגורמים שדרכם אנחנו מקבלים את המאור המחזיר למוטב. וכל המטרה של זה היא להתעלות מעל המצבים של עצמך.

הרי כל הניסיונות שלנו להתעלות מעל מצב הרוח שלנו מסתיימים, בסופו של דבר, בכישלון, אנחנו מתייאשים מכוחותינו ומבינים שאנחנו זקוקים הן לתמיכת הקבוצה והן לעזרה מלמעלה.

חשוב מאוד להתעלות למעלה ממצבנו, למעלה משני הקווים, כי זה מיד מציב את האדם בנקודה ההתחלתית של הדרך הישרה אל הבורא – ב"קו אמצעי".

מתוך שיעור לפי ספר שמעתי, 18.10.12

ידיעות קודמות בנושא:
שני שורשים, שמהם צומח עץ
הקו השלישי מגיע מלמעלה, ומעלה למעלה
תנועה קדימה במקום רוגע שקרי

One comment

  1. שלום הרב לייטמן, רציתי לשאול, אם אני רוצה להתחיל בתיקון שלי לאן אני צריך להצטרף, למכללה שלכם או לבית קבלה לעם? תודה רבה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest