דף הבית / אקטואליה / "קורי העכביש" של הרשתות החברתיות

"קורי העכביש" של הרשתות החברתיות

הודעה: עובדים לשעבר של גוגל ופייסבוק התאחדו לצורך מאבק בהשפעה המזיקה של רשתות חברתיות והאינטרנט על האדם. קואליציה, שקיבלה את הכינוי "מרכז של טכנולוגיות הומניות", תערוך הרצאות אודות הסכנות של IT-טכנולוגיות וגדג'טים ב – 55 אלף בתי ספר ממשלתיים באמריקה.

תגובתי: בעיקרון, זה נכון. הרי פלטפורמות וירטואליות גדולות פועלות לטובת האינטרסים של אלה שמשלמים. אם יש לך כסף, אז אפשר להעמיד את האינטרנט לשירותך ולנהל בו כל מדיניות, כל אידיאולוגיה. אפשר להפוך דבר מסוים ללגיטימי ודבר אחר ללא לגיטימי, אפשר לשסות את אלה באחרים.

"דעת קהל" שנוצרה בדרך זו מאפשרת להשמיץ כל אחד, ללא קשר לחוקים, לעובדות ולשכל הבריא. כתוצאה מכך, הדמוקרטיה והפלורליזם מוחלף ב"אמיתות המוסכמות על כולם", שלמעשה הוכתבו על ידי הלקוחות המזמינים. בלתי אפשרי לחיות ולעבוד בעולם כזה. הרי לא נותר בו מרחב פעולה אנושי אמיתי, הכסף מכתיב הכול.

עם זאת, ההשפעה שלהם כבר מעורערת על ידי מגמות חדשות. קפיטליזם שנבנה על בסיס הרעיון של רווח אינו יכול לספק יותר רווחים לשכבות רחבות של האוכלוסייה. המערכת הורגת את עצמה, ואפילו ערפול מקצועי מאבד מכוחו בעבר.

כתוצאה מכך, עם הזמן יגוועו וייעלמו פלטפורמות חברתיות מודרניות באינטרנט.  פשוט יפסיקו להשתמש בהן. בני אדם יחליפו אותן בקשר ישיר ללא מתווכים, במערכת תקשורת, שבה הם יהיו בעלי הבית.

תארו לעצמכם: אין כפייה, שום דבר אינו סודי ומובהק. אף אחד לא "מפסל" מבני אדם צרכנים, בוחרים וכדומה. קשר חדש באמת למען עתיד האנושות. ולמרות שהיום זה עדיין נראה כפסגה בלתי מושגת, הדרך אליה כלל לא ארוכה כפי שנדמה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 8.2.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest