עשיית דין עם עצמך

חודש אלול זה הזמן לבדוק את עצמך: האם אתה מבצע את ההוראה שהתקבלה בהר סיני, ואפילו עוד קודם לכן, מאברהם אבינו: כלומר האם השגת חיבור?

במידה שנתחיל להתאחד, יתלבש בנו האור העליון ויגלה לנו את העולם העליון. נרגיש שאנחנו חיים בעולם מתוקן, "עגול", עליון והרמוני. לכן שגגה וחטא זה מה שמפריע לאיחוד שלנו. מנקודת מבט זו, כל אחד יכול לבדוק את עצמו ולברר עד כמה הוא מלא בחטאים, בתכונות ורצונות אגואיסטיים, שמעמידים אותו נגד אחרים.

חודש אלול נקרא זמן של חרטה ותשובה, כלומר חזרה של הנברא לבורא, להידמות והשתוות לתכונות שלו, להשפעה ואהבה. לגלות שגגות וחטאים זה כבר תיקון. כל מה שאנחנו צריכים זה להכיר בקלקול שלנו. ואילו אנשים להיפך, מנסים להסתיר את הרע שלהם, להחביא אותו. ואילו חכמת הקבלה אומרת: תוציא את הרע שלך החוצה, כי אתה הרי אגואיסט גמור. וברגע שהחטאים והשגגות הללו יתגלו, הם מיד יתוקנו.

אנחנו כולנו מפורדים ושרויים בתוך האגו שלנו, אבל אנחנו חייבים להתחבר כמו חלקים של נשמה אחת של אדם. התפקיד שלנו הוא למצוא את הדרך לחיבור ולאיחוד. אנחנו מחפשים את הדרך, אבל כל פעם מגלים שאנחנו לא באמת רוצים את האיחוד הזה ולא משתוקקים להתחבר ולהתאחד. ודווקא זה כל החטא שלנו: מספיק רק לגלות אותו, ובזה כל התיקון.

התפילה זה עשיית דין עם עצמך, הרצון לגלות והוצאה החוצה של כל השגגות והחטאים שלך, כדי שהם יתוקנו וייעלמו. החרטה והחזרה בתשובה, זה לא דמעות, אלא הכרה בצורך להתאחד. ואנחנו רואים שהיום העולם התחיל להבין, שללא חיבור ואיחוד אנחנו פשוט לא נשרוד. כל פעם שנגלה בתוכנו כל מיני חטאים נגד החיבור והאיחוד, בזכות זה הם יתוקנו. אנחנו בעצמנו לא יכולים לתקן דבר, החובה שלנו היא רק לגלות בתוכנו את הרע, להצביע על התכונה האגואיסטית של האופי שלנו. וזו נקראת תפילה, עשיית דין על עצמך.

שאלה: למה מספיק רק לגלות ולהבליט את התכונות האגואיסטיות שלנו, וזה כבר יהיה התיקון?

תשובתי: כשאנחנו מגלים ומבליטים את הרע שלנו, אנחנו מבינים עד כמה אנחנו זקוקים לתיקון, והתיקון עצמו מתבצע כבר על ידי המאור המחזיר למוטב. כשאנחנו מגלים את האגו ואת החטאים שלנו, אנחנו מושכים את אור התיקון. נאמר: "בראתי יצר הרע, בראתי תורה תבלין, כי המאור שבה מחזירו למוטב". התורה היא האור הכללי שנמצא סביבנו, אבל הוא פועל ומשפיע עלינו רק בתנאי שאנחנו מגלים בתוכנו תכונות שמפריעות לחיבור ולאיחוד שלנו, כלומר "חטאים".

העיקר זה לקבוע את האיבחוּן, כי התרופה כבר ישנה! ברגע שאנחנו מגלים בתוכנו את האגו שלא נותן לנו להתחבר, מיד פועל עליו המאור המחזיר למוטב שנקרא תורה, ומתקן את הרצון הזה. והתיקון הזה מאפשר לנו להתחבר עם אחרים, אבל במידה שאנחנו מתחברים פנימית ומתחילים להרגיש קירבה, האור העליון כבר יכול להתגלות כלפינו ולתת לנו להרגיש את העולם העליון. בגילוי של הרע הזה, שמפריע לנו להתחבר ולהתאחד עם אחרים, מסתכמת כל העבודה שלנו שנעשית בחודש אלול. בזמן הזה הרע רק מתגלה, אבל התיקון שלו נעשה כבר עם תחילת השנה החדשה, בראש השנה.

מתוך תוכנית ברדיו 103FM, בתאריך 30.8.2015

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest