דף הבית / ערבות של מקובלים

ערבות של מקובלים

שאלה: כאשר אתה מדבר על חברה עתידית, אתה מזכיר את המילה "קוֹמוּנה" (משק שיתופי). לאחר ניסיון עקוב מדם ואלימות בת שבעים שנה על חמישית מאוכלוסיית כדור הארץ, עם רעיונות הקומוניזם, אלו ערבויות נותנים מקובלים, שהכול לא יהפוך למערכת טוטליטרית גרועה יותר?

תשובתי: אף אחד לא מתכוון למשוך את האנושות לקומונות. אדם שמוכן לחיות בקומונה קומוניסטית או אלטרואיסטית אמיתית, חי באופן חופשי לחלוטין. הוא מתחייב לשמור על יחסים אלטרואיסטיים רוחניים עם אחרים ולספק עזרה רוחנית הדדית. באופן הזה אנשים מתאחדים לעשיריות, ועשיריות למאות, לאלפים וכולי, כדי למלא את המרחב ביניהם בתכונת ההשפעה. בתכונת ההשפעה שהם יוצרים, הם יגלו את הכוח העליון שימלא אותם באהבתו וזה יהיה גילוי הבורא.

שאלה: כלומר, הכוונה לאדם שעבר חינוך מתאים ורוצה זאת ולא למי שמחייבים אותו בכוח?

תשובתי: בוודאי. אי אפשר לחייב כאן אף אחד בכוח. צריכה להתגלות בחירה חופשית מדויקת לחלוטין, לשם כך נחוץ חינוך.

שאלה: בעל הסולם כותב שבקומוניזם אלטרואיסטי העם יעמוד בתור כדי להיכנס לחברה כזו, ויהיו אנשים מיוחדים שיקבעו האם אתה מוכן להיכנס אליה או לא. כלומר לא תהיה כלל כפייה?

תשובתי: בוודאי, מפני שאדם צריך להיות מוכן לקשר נכון עם אחרים. אנשים שנכנסים לקהילה הזאת ושנכללים בכאלה יחסים הדדיים, מגלים מיד את האין סוף, בריאה חסרת גבולות, את הכוח העליון שבתוכו הם נמצאים ומרגישים קיימים באופן נצחי.

הערה: כאשר בעל הסולם ניסה להסביר זאת, האשימו אותו שהוא קומוניסט. הרי גילוי של הבורא, של תכונת ההשפעה בתוכי בצורה של יחסים כמו קומוניזם בעולם שלנו, בלתי אפשרי לכלול בראש.

תשובתי: לא, זה לא הקומוניזם שהיה קודם לכן. מהותה של קומונה היא שנהיה מקושרים פנימית זה עם זה, אבל לא על ידי כסף, שותפות חיים ולא על ידי איזה כפר קטן. כשיש קשר פנימי נכון, כל אדם חושב איך הוא מקושר הדדית עם אחרים, ורק זה מייצר ביניהם קשר משותף בדרגת הנשמה, שבתוכו הם מגלים את החיים העליונים שלהם. כלומר, אפילו אם היום אני נפרד מהגוף הפיזי שלי, אני נשאר בחיים רוחניים. היחסים מתגלים בדרגה של הבנה מדויקת שאנחנו נמצאים במערכת נצחית, מושלמת והדדית. אלה רגשות אנושיים לא רגילים. זה קורה באותה רשת שבה אנחנו קיימים היום, אנחנו לא צריכים ליצור שום דבר. אנחנו רק צריכים לגלות את הרשת הזאת.

שאלה: לְמה הדבר דומה? אני ארגיש שאדם אחר, זה חלק ממני.

תשובתי: כאשר מתגלה שאתה תלוי, נניח בנו, אז אתה מתחיל להתייחס אלינו אחרת, מפני שהקיום שלנו קובע את הקיום שלך. זה כבר לא נקרא אגואיזם, מפני שאתה מתחיל להתייחס לאחרים, כמו לעצמך. הכול מתחיל מאגואיזם. מאחר ואני תלוי באחרים ועליי לפעול כך שיהיה להם טוב, אז גם לי יהיה טוב. כלומר זו פעולה אגואיסטית מדויקת לגמרי.

אבל כל זה רק בהתחלה. אחר כך "מלא לשמה" (כוונה למען עצמי) עוברים "ללשמה" (כוונה על מנת להשפיע). כאשר אני עובד בצורה כזאת, ברור לי שההשפעה בפני עצמה תספק לי דרגת קיום גדולה יותר. כלומר אני מתחיל להבין בתוך האגואיזם שלי, שכדאי לי להיפטר מהאגו. זה נקרא "מלאך המוות הופך למלאך החיים". האגו הופך את עצמו.

שאלה: האם באמצעות החינוך אפשר להביא הרבה בני אדם ליחסים כאלה?

תשובתי: את האנושות כולה. זו המשימה שלנו.

שאלה: יש לך תוכנית חינוך שנת 2018?

תשובתי: כן. אבל אין כאן על מה לדבר, עלינו ליישם אותה! כניסה למצב של עוּבָּר רוחני, זהו השלב הראשון של התוכנית שלנו. ואנחנו נסגל אותה במהלך השנה הבאה.

מתוך שיעור וירטואלי, 24.12.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest