דף הבית / אהבה / עם מי מתחתנים הגברים

עם מי מתחתנים הגברים

שאלה: על פי תוצאות מחקר שנעשה באוניברסיטת קווינס, על פי רוב, גברים מתחתנים עם נשים שדומות להם. ככלל, בקרב בני זוג נצפית למעשה גדילה זהה, משקל ושורה של פרמטרים אחרים. לאחר שנעשה מחקר על עשרות אלפי זוגות, החוקרים מניחים שבחירת בת זוג "תאומה" איננה מקרית, האם יש לזה שורש רוחני?

תשובתי: בוודאי, דומה נמשך לדומה בכל המקרים בחיים.

שאלה: האם להפרת הכלל הזה יש השלכות?

תשובתי: במקרה כזה קשה מאוד להתאים את עצמך לאדם, מפני שצריך להתרגל אליו ולהבין אותו, זו בכל זאת פסיכולוגיה, אידיאולוגיה, תודעה, הבנה פנימית, טעמים, דברים שדורשים התאמה רצינית מאוד, שאף אחד מאיתנו לא רוצה לעשות כאגואיסט, מפני שיש בכך בזבוז עצום של אנרגיה. אם אנשים מתחברים אז עליהם לבחור במישהו שמאוד מובן להם, בדרך כלל גברים בתת מודע בוחרים בנשים שדומות לאמהות שלהם ונשים לאבות שלהן, אני מאחל לכם לבחור את החצי המתאים לכם.

שאלה: הבורא מהווה חצי מתאים לנו?

תשובתי: כדי להפוך להיות חצי מהבורא עלינו להידמות לו, במקרה זה מתקיים לחלוטין אותו חוק, חוק ההידמות והשתוות הצורה. עד כמה שהוא משפיע ואוהב, כך גם אנחנו, על ידי רכישת תכונה זו אנו מתקרבים אליו.

שאלה: האם עליי להרגיש שהבורא משפיע ונותן?

תשובתי: במידה שבה אנו רוכשים תכונה זו אנו מתחילים להרגיש אותו. בנוגע לנישואים, אנו יכולים לקחת דוגמה ממשפחות דתיות, הם מחתנים גברים ונשים מהסביבה שלהם, עם אותה צורת חינוך ולכן אינם צריכים ללמוד מה אוהב או לא אוהב בן או בת הזוג, למה התרגל ואיזה אורח חיים הם ינהלו, את כל זה הם ראו אצלם בבית וימשיכו בזה במשפחותיהם. מלכתחילה הם מותאמים, דומים זה לזה ולכן חיים בצורה נורמלית ללא הפתעות לא נעימות. זה נקרה הידמות, השתוות, בקרב הדתיים זה עובד ב–100%. מסיבה זו רצוי לבחור בן או בת זוג לפי ההידמות וההשתוות ביניהם. אם אפשר היה להעביר את הצעירים דרך רנטגן ולראות את הדמיון ביניהם לפי קריטריונים מסוימים, אז היה מובן אם הם מתאימים לנישואים או לא, ולא עושים זאת על פי הבטחותיהם שהם אוהבים זה את זה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 11.1.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest