דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עכשיו מתכוננים לעלייה הבאה!

עכשיו מתכוננים לעלייה הבאה!

אנחנו צריכים לכבד את הרגשת הבלבול, החושך, הערפול, חוסר האונים. כתוב: "תיזהרו מבני עניים, כי מהם תצא תורה". דווקא העניים האלה, שאין להם כלום ושמרגישים ריקנות יותר ויותר גדולה בלב ובשׂכל, בחוסר היכולת להתרכז ולהתמצא במצבים, הם באופן כזה מכינים את הכלים שבהם הם יקבלו את התורה, את האור שמגלה להם את כל האבחנות הרוחניות.

לכן, העיקר זה להרגיל את עצמנו ללמוד גם בחושך וגם באור. הסימן והסמל לזה, היא המסורת של המקובלים להתחיל את הלימוד בחצות הלילה. כך עשו המקובלים בכל הדורות, גם דוד המלך היה קם בחצות הלילה כדי "לעורר את השחר". כי בחצות הלילה מתחיל הזיווג של "אבא ואימא עילאין", כדי לעורר את ה"כלים" לקראת ה"אור".

אם האדם רוצה להשיג את האור, את המצב שנקרא "יום", אז הוא צריך דווקא בחצות הלילה, במצב הנמוך והחשוך ביותר של ה"כלים", כאשר הוא "ישן" בהם ואינו מרגיש את עצמו, להשתדל להתעורר ולהתחיל להקים אותם לקראת האור.

אנחנו בינתיים לא מבחינים באבחנות הללו, אבל עוד מעט נלמד כיצד להבחין בהן, כדי לראות הכול גם בחושך וגם באור, ולדעת איך להשתמש בכל מצב בצורה ברורה והכרתית. אבל העיקר עכשיו, לאחר אותה העלייה שהשגנו בכנס, זה ללמוד לעבוד בכאלה תקופות, שלא ממש מובנות ונעימות לנו ושלא ממלאות אותנו.

זמנים כאלה באים כדי שאנחנו נתמודד איתם ולמרות ההרגשה הקשה ב"כלים" האגואיסטיים שלנו, שאיננו מבינים ואיננו מרגישים את החושך הזה, בכל זאת נחזיק בקשר ובהתרוממות, וכך אנחנו נבנה את ה"כלים" לעלייה הבאה.

מתוך ההכנה לשיעור, 22.01.2013

ידיעות קודמות בנושא:
המעבר דרך האזור של האור והחושך
אורו של הנר החדש
ויהי ערב ויהי בוקר, יום אחד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest